زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان از طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف مرتبط با شب یلدا در استان اصفهان خبر داد و گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا با حضور بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف در استان اصفهان آغاز شد.

در همین خصوص مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در گفتگو با ربیع گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار مصرف کالا و خدمات با ۹۰ نفر بازرس و ۲۴۵ نفر بازرس افتخاری از ۲۴ آذرماه از صبح تا شب و به صورت همزمان در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

جواد محمدی فشارکی، ادامه داد: نظارت بازرسان اصناف استان در این طرح شامل کالاهای مصرفی مخصوص شب یلدا از قبیل انواع میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی، گل فروشان، کیف، کفش و پوشاک میباشد که در صورت ارتکاب تخلف توسط واحدهای صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی ، تقلب ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عرضه کالاهای غیر بهداشتی، با متصدی مربوطه به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب آجیل برای فروش در واحد‌های صنفی آجیل و خشکبار استان برای نوع درجه ۱ از ۳۲۰ هزار تا ۴۵۰ هزار تومان و نوع درجه ۲ را از ۲۲۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان است.

 وی افزود: اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان برای کنترل قیمت‌ها هستند و در غیر این صورت به عنوان واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وی تداخل صنفی را یکی دیگر از تخلف صاحبان اصناف بیان کرد و گفت: فروش خشکبار و آجیل مثل گردو و بادام در میوه فروشی‌ها ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی و فروش اجباری کالا، نزدن برچسب قیمت و کم فروشی از مهمترین تخلف صاحبان واحد‌های صنفی است گفت: مردم می توانند تخلفات را از طریق تلفن‌های ۳۲۳۵۲۰۱۲ – ۳۲۳۵۲۰۱۳ مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان یا ۱۲۴ صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

زهرا نصیری