زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان ۱۴ آذرماه در محل بُرج فناوری واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرد و تا ۱۷ آذر برپاست.

این نمایشگاه با حضور بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق، مراکز پژوهشی، سازمان‌ها و دانشگاه‌های استان اصفهان و با هدف ارائه آخرین دستاوردها و عرضه محصولات بمنظور توسعه بازار دانش بنیان و شبکه‌سازی بین شرکت‌های فناور برپا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان درآئین افتتاح این نمایشگاه گفت: اصفهان با بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان یکی از استان های برتر در بخش دانش بنیان کشور به‌شمار می آید و حمایت از این شرکت ها در بخش های مختلف از جمله تجاری سازی محصولات، تامین مالی و مشاوره ای ضروری است.

امیر رضا نقش  درباره برخی از مشکلات شرکت های دانش بنیان مانند اخذ مجوزها، گفت: این قبیل مشکلات نیز در همین ستاد قابل پیگیری است و تا کنون چند مراجعه از سوی شرکت های فناور داشتیم که در حال پیگیری است.

وی همچنین با بیان اینکه علم و فناوری و صنایع با فناوری های برتر (هایتک) یکی از محورهای توسعه اصفهان است، گفت: در قرارگاه اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه ها، بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صاحبنظران حضور دارند و در چهار کمیته زیر مجموعه آن مسائلی مانند تسهیلگری در ایجاد شرکت های دانش بنیان و مسائل و مشکلات آنها مانند تامین مالی را پیگیری می کنند

وی به فعال کردن مجدد منطقه ویژه علم و فناوری در اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: می کوشیم تا در این منطقه اتحاد و هم افزایی راهبردی بین همه متولیان علم و فناوری را ایجاد کنیم.

نقش، سه راس این هم افزایی را دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، صنعت و دولت دانست و با بیان اینکه نقش دولت، تسهیل‌گری و حمایتی است و قصد تصدی‌گری ندارد، افزود: باید نیازها بصورت مساله محور از سمت صنعت مطرح و به شرکت‌های دانش بنیان منتقل شود تا بتوانیم از ظرفیت علم و فناوری استان در مسیر توسعه اقتصادی بهره بگیریم.

زهرا نصیری