به گزارش پایگاه خبری ربیع، همدان کاظم نظری روز جمعه در بازدید از ستاد برگزاری بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی و رشد لازم برسد زیرا یقین داریم تعالی تئاتر بزرگسال از چند منظر وابسته به تئاتر کودک و نوجوان است زیرا تماشاگران آینده تئاتر را می‌سازد و کودکانی که شاهد آثار نمایشی کودک و نوجوان هستند از این طریق رشد خواهند کرد و در نوجوانی، جوانانی و میانسالی با دیدن تئاتر و حضور در تماشاخانه‌ها به اقتصاد تئاتر رونق می‌دهند.

وی اضافه کرد: از سویی تئاتر و حوزه‌های هنرهای نمایشی نیازمند عوامل و افرادی در آینده در این عرصه است و تمام بخش‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند به پویایی تئاتر کشور کمک کند و هر چه در این بخش سرمایه‌گذاری شود می‌تواند به تئاتر بزرگسال کمک کند و آینده تئاتر کشور را ورق بزند.

نظری تاکید کرد: نباید به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تنها در این مقطع و زمان توجه کنیم بلکه این رویداد باید در طول سال پویا باشد و ما شاهد تولیدات مداوم آثار کودک و نوجوان باشیم تا به رشد و شکوفایی تئاتر کمک کند.

وی با قدردانی از تمام عوامل برگزاری این رویداد بزرگ گفت: برنامه‌ریزی‌های این دوره از جشنواره پیش از انتصاب من به سمت مدیرکل هنرهای نمایشی، انجام شده و قرار بود این رویداد در ماه‌های گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد اما اکنون در حال برگزاری است و مورد استقبال بی‌نظیر مردم شهر همدان واقع شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اقبال خوب مردم نشان دهنده این است که مردم استان همدان، فرهنگ و هنر ‌دوست هستند.

او با بیان اینکه استقبال مردمی از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، گنجینه‌ای برای این رویداد است، عنوان کرد: این جشنواره باید این ثروت را حفظ کند.

نظری افزود: تئاتر بر مبنای مخاطب است و در صورتی که مخاطبی نداشته باشد، پویایی و زندگی ندارد و استان همدان نشان داد که مخاطبان خوبی برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دارد.

به گفته او تجربیات و سوابق این جشنواره رصد و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا بدانیم برای برگزاری بهتر این رویداد در سال آینده نیازمند چه گام‌هایی هستیم.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی عباس و با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.