به گزارش پایگاه خبری ربیع، هوشنگ حیدرنژادیان با بیان اینکه تولید، اشتغال و کارآفرینی اولویت بانک کشاورزی است، افزود: در سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است که زمینه ایجاد ۹ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی را در استان فراهم کرده است.

وی اظهارکرد: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای دام و طیور به بانک کشاورزی محول شده است.

وی تصریح‌کرد: ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی طی سال گذشته به بانک کشاورزی اختصاص یافت که این امر نشان از توانمندی این بانک در حوزه اشتغال‌زایی دارد.

حیدرنژادیان ابرازکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۵ هزار و ۳۰۲ فقره پرداخت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر تعداد پرداختی‌ها ۹۵ درصد و از نظر مبلغ هم ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۹ سال حیات بانک کشاورزی در ارائه خدمت به فعالان بخش کشاورزی کارنامه درخشانی برای اذهان عمومی ایجاد کرده، عنوان‌کرد: این بانک در روزهای سرد و گرم در کنار جامعه مخاطب خود (فعالان کشاورزی) بوده و نقاط عطفی را رقم زده که وظایف محوله گوناگون به بانک کشاورزی مؤید این ادعا است.

حیدرنژادیان مشارکت در ساخت سد گرین نهاوند با یک هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال اعتبار و مشارکت در اجرای طرح آب و خاک و قنات‌های شهرستان قروه درگزین به ارزش ۹۵۰ میلیارد ریال اشاره‌کرد و گفت: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مانده مطالبات غیرجاری و معوقات بانک کشاورزی استان همدان است که ۸ درصد مجموع پرداختی را شامل می‌شود.

حیدرنژادیان با اشاره به تسهیلات بانک کشاورزی در بخش فرزندآوری و ازدواج، یادآوری‌کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۱۰۵ مورد به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات فرزندآوری و ۲۵۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۴۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به‌عنوان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان به صندوق بیمه بانک کشاورزی نیز اشاره‌کرد و افزود: این صندوق فعالیت‌های خوبی برای اطمینان و آرامش خاطر فعالان بخش کشاورزی فراهم کرده و با بیمه انواع مختلف محصولات کشاورزی و دامی، گام مهمی برداشته است؛ تاکنون ۶۰ میلیارد حق بیمه دریافتی از جامعه بیمه‌گذار در استان داشته و ۸۴۴ میلیارد ریال غرامت پرداخت کرده‌؛ یعنی حدود ۱۴.۳ درصد برابر چیزی که حق بیمه دریافت شده، به خسارت‌دیدگان مبالغ جبرانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدانی خریداری می‌شود، عنوان‌کرد: برخی از کشاورزان جزو دریافت کنندگان تسهیلات از بانک کشاورزی هستند و ممکن است به صورت عقب افتاده اقساط داشته باشند اما هیچ‌گونه نگرانی برایشان وجود ندارد چرا که قرار نیست به دلیل بدهی به بانک از مبلغ پرداختی در برابر خرید گندم از آن‌ها کسر شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: ۶ فقره تسهیلات در حوزه گلخانه‌ها به مبلغ ۱۶۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال پرداخت و همچنین ۵۸۸ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال در قالب ۱۵ طرح مصوب شده است.

وی ادامه‌داد: علل و عوامل مختلفی در شکل‌گیری مطالبات نقش دارند، اما رویکرد بانک کشاورزی مدارا با فعالان بخش کشاورزی بوده؛ سعی ما تعامل است، مگر برای واحدی که ۱۰ سال از راه‌اندازی آن گذشته و غیر فعال باشد.

وی به اهتمام بانک کشاورزی در حفظ شعب خود نیز تأکیدکرد و افزود: مطابق قانون بانک‌ها ملزم هستند شعبی که استیجاری و زیان‌ده هستند را جمع‌آوری کنند که ما نیز در برخی نقاط با این شرایط مواجه بوده‌ایم که بانک‌ها را ادغام کرده‌ایم، در برخی نقاط مثل زنگنه و اسلامشهر نیز درحال ایجاد شعبه هستیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: البته عمدتاً هیچ شعبه روستایی تعطیل نشده، بلکه ایجاد هم شده، به این دلیل که در بیانیه مأموریت بانک کشاورزی کمک به توسعه روستا، ارتقای سطح زندگی اهالی ساکن در روستاها و کمک به ارتقای وضعیت معیشت جوامع روستایی مورد تأکید و توجه است که اگر شعبه‌ای زیان‌ده هم باشد، باقی می‌ماند.

حیدرنژادیان اضافه‌کرد: بانک کشاورزی در پرداخت مبلغ به واحدهای دام و طیور رتبه هفت و در واحدهای سنتی، دامدارکارت و واحدهای خُرد و کوچک دارای رتبه ۱۰ است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان تصریح‌کرد: بانک کشاورزی دو اولویت طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای دام و طیور را با جدیت دنبال می‌کند و از ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا به امروز همکاران ما در تمامی روزهای کاری و ایام تعطیل تا ساعت ۱۸ به ارائه خدمت مشغول بودند چراکه اهمیت این طرح‌ها مؤکد بوده و ما با درک ضرورت‌ها، باید‌ها و نبایدها وارد این عرصه شده‌ایم.