نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، این سرود علاوه بر اینکه در شهرهای مختلف کشور همخوانی شده در کشورهای دیگر از جمله هند،سوریه ،نیجریه و …اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

سلام فرمانده از لحظه انتشار بین تمام اقشار مختلف جامعه به خصوص دهه نودی ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

این سرود زیبا و پرمحتوا یک محصول فرهنگی منحصر به فرد است که با هدف به تصویر کشیدن عشق و ارادت به ساحت مقدس امام زمان عج و رهبر معظم انقلاب به اجرا در آمده است.

سرود سلام فرمانده نخستین بار در اواخر اسفند ۱۴۰۰ در مسجد جمکران به مناسبت نیمه شعبان و در وصف امام زمان (عج) توسط ابوذر روحی، مداح اهل بیت و گروه سرود ماح (ملت امام حسین) اجرا شد. سلام فرمانده سروده سید مهدی بنی هاشمی است. این گروه سرود متشکل از ۳۱۳ کودک از استان های گیلان و قم بود؛ عدد ۳۱۳ نمادی از تعداد یاران امام دوازدهم شیعیان در زمان ظهور ایشان است.

از ابوذر روحی و گروه سرود ماح، دی ماه سال گذشته نیز نماهنگ «رفیق شهیدم» منتشر شده است.

آمیختگی لحن حماسی سرود با حرکات فیزیکی و مشارکت فعالانه در اجرا، متن پر معنای شعر ، از زیرمتن های جذاب این سرود است.

با وجود اینکه انتقاداتی درباره محتوای این سرود گفته شده ولی شور و شوق فراوانی در اجرای دانش آموزان دیده می شود که گواه روح لطیف و پاک آنها در علاقه و اشتیاق به امام زمانشان است و این را نمی توان نادیده گرفت.

درباره تاثیرات این سرود می توان گفت: این حرکت مثبت و فرهنگی در مقابله با نفوذ فرهنگی و رنگ باختن اراجیف امثالی مثل ساسی مانکن و تتلو در بین دانش آموزان موثر باشد.و علاقه به حضرت مهدی عج را در دل های آن ها بیش از قبل پر رنگ تر کند.

نجمه کریمیان