به گزارش پایگاه خبری ربیع، ، احمد شانیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰ معدن در استان همدان فعال شد، افزود: ۱۰ پروانه بهره برداری از معدن، ۲۰ گواهی اکتشاف و ۲۷ پروانه اکتشاف در همدان صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته ۳۳ پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان انجام شد، تصریح کرد: در این راستا ۴۳۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی  به ۵ مورد پروانه طراحی آسانسور اشاره کرد و افزود: این تعداد پروانه برای ۲۲ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۷۵۷ جواز تاسیس به مبلغ هفت هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۸ نفر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه احیای ۴۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و ۱۰ واحد خارج از شهرک صنعتی برای سال جاری در برنامه داریم، اضافه کرد: ستاد تسهیل استان با تاکید و پیگیری استاندار تشکیل ۱۵ جلسه ۸۱ مصوبه انجام شد و مشکلات ۷۸ واحد صنعتی بررسی و رفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه رتبه اول مبارزه با قاچاق کالا در لوازم یدکی خودرو را به دست آوردیم، تصریح کرد: در زمینه بازرگانی خارجی، ۱۰ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: آمار قاچاق باطری خودرو در استان به صفر رسیده است.

شانیان با بیان اینکه مشکلات حوزه صادرات در دست بررسی و پیگیری است، عنوان کرد: افزایش و رشد صادرات نیازمند پایه ریزی مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه در سامانه جامع تجارت در حوزه کشاورزی، رتبه اول را کسب کردیم؛ تصریح کرد: در زمینه تسهیلات روستایی، رشد ۳۰۰ درصدی داشتیم‌.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی داده می‌شود باید در بستر مطمئنی باشد تا فقط در همان بخش هزینه شود‌.

شانیان با بیان اینکه شفاف‌سازی، ایجاد عدالت و عدم سوء استفاده در نظام پرداخت‌ها و توزیع کالا را در راس امور قرار داد افزود: در این راستا تامین مالی زنجیره‌ای در بستر مطمئن در دست انجام است.

وی به تدون سند آمایش صنعت و معدن استان تا سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌ها و استعدادهای استان در مناطق مختلف شهرستان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و چشم‌انداز خوبی با ۱۷ دستگاه متولی ترسیم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه طرح برگزاری جشنواره ایده‌های نو از سوی همدان ارائه شده است تصریح کرد: مدت زمان صدور پروانه بهره‌برداری نیز از ۴۵ روز به ۳‌.۷ دهم روز کاهش یافته که این اتفاق بسیار مثبتی ازریابی می‌شود.