به گزارش پایگاه خبری ربیع، طی دوسال گذشته بیش از ۱۴ نفر از محکومین به قصاص با تلاش دادستانی از چوبه دار رهاشدند.
در کاشان ودر آمار رسمی بیش از ۴۰هزار نفر ودر آمار غیر رسمی ۷۰ هزار نفر از اتباع خارجی زندگی می کنند.
رسیدگی به موضوع زندگی اتباع در کاشان مهم است ولی از آن به عنوان چالش یاد نمی شود در شرایطی که ۳۱ درصد جرائم در کاشان را همین اتباع مرتکب می شوند.
مطالبه گری می بایست جز برنامه های خبرنگاران باشد و آنها سوال کنند چرا در شهر کاشان مدیرانی بالای ده سال مدیر هستند ولی تاکنون هیچ گزارش عملکردی از خود برای اطلاع مردم منتشر نکرده اند‌.
برخی از افراد چهار دوره ویا بیشتر عضو شورای شهر کاشان بوده اند ولی تاکنون از کارهایی که می گویند انجام داده ایم حرفی نزده اند.
تشخیص سره از ناسره در کاشان بسیار دشوار است و خبرنگاران وظیفه دارند عملکرد مدیران شهری را رصد کرده وآنها را به پاسخگویی ملزم کنند.
بحث گردشگری،صنعت فرش،ورزش کاشان و معضل ترافیک کاشان نیازمند پیگیری و رسیدگی بیشتر مسئولان است و ضروری است ظرفیت گردشگری کاشان جدی گرفته شود.
چرا خبرنگاران پس از مسدود شدن بلوار فرش،پیگیری شهرداری را رصد نکردند و یا از راه و شهرسازی موضوع قدیمی جاده آنتن را سوال نمی کنند؟
چرا خبرنگاران در انتخابات شورای شهر کاشان عملکرد و سوابق کاندیدها را بهتر بررسی نمی کنند که مردم مجبور نباشند بدون توجه به سوابق و شایستگی افراد به یک ائتلاف رای بدهند؟
موضوع توقف شرکت سرب ربطی به دادستانی نداشت و ادارات مربوطه می بایست به موضوع ورود می کردند ولی چون پای سلامت مردم و منطقه در میان بود و شرکت سرب مجوز لازم را نداشت دادستانی دستور توقف آن را صادر کرد.
پس از انجام جلسات متعدد با نهاد های مختلف شهری بالاخره طی دور روز گذشته دستور جمع آوری کودکان کار که بیشتر از اتباع هستند توسط دادستانی صادر شد.
سالانه بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در دادسرای کاشان تشکیل می شود و یک بازپرس مجبور است طی یک روز به پرونده هایی با موضوعات مختلف رسیدگی کندو این ممکن است منجر به خطا و اشتباه در نحوه رسیدگی نیز شود.
با دستور دادستانی کاشان بیش از ۳۵ کیلومتر از گارد ریل آزادراه کاشان تبدیل به نیوجرسی شد،امری که اصلا وظیفه دادسرا نبود.
با نامه نگاری به معاون وزیر راه مانع الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزاد در کاشان شدیم چرا که به آنها اعلام کردیم با انجام این کار سهمی از این پول نصیب شهر نخواهدشد.
رفع تاریکی آزاد راه کاشان سال های زیادی است که رفع نشده و این در شرایطی است که افراد زیادی در این مسیر به دلیل نبود روشنایی کافی کشته می شوند،

ابراهیم قربانی