به گزارش پایگاه خبری ربیع، صفر صادقی‌راد دوشنبه ۱۸ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پر ترددترین محور استان سه راهی بهار به همدان بوده است که ۱۲ درصد کل ترددهای استان مربوط به این محور است، افزود: همچنین در ۱۰ ماهه سال ۹۹، ۲۶۰ هزار سفر و دو میلیون و ۱۸۹ هزار مسافر و در مدت مشابه امسال ۳۰۰ هزار سفر و دو میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر در استان جابجا شده است.

وی با اعلام اینکه در مجموع ۳۷ طرح با اعتبار حدود ۹۹ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان به بهره برداری رسید، ادامه داد: در سال جاری ۱۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در استان انجام شده است که ۱۹ مورد در دهه فجر افتتاح شد.

صادقی‌راد با بیان اینکه تاکنون ۷۸ هزار کیلومتر برفروبی و نمک پاشی در استان انجام و حدود ۳۲ هزار تن ماسه و نمک نیز در جاده‌های استان استفاده شده است، اظهار کرد: در استان همدان ۱۰۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۰ شرکت مسافربری وجود دارد و در ۱۰ ماهه امسال حدود ۹ میلیون تن کالا جابجا شده است و یکی از استان‌ها پیشرو در حمل کالاهای اساسی کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای در استان داریم، اظهار کرد: بیشترین محصولاتی که در سال جاری از همدان جابجا شده سیمان، گندم، سیب زمینی، چغندر، فرآورده های نفتی و محصولات معدنی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: میزان وسایل نقلیه ورودی و خروجی در سال جاری به استان ۱۶ میلیون بوده است که نسب به مدت مشابه سال قبل میزان ورودی و خروجی استان ۹ درصد افزایش داشته است.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه ۳۸ مجتمع فعال خدماتی رفاهی در استان همدان وجود دارد، گفت: ۱۵ مجتمع در حال ساخت و ۲۰ مورد نیز در دست استعلام هستند، همچنین ۲۷۰ مورد بازدید از مجتمع‌ها در سال جاری انجام شده است.

وی همچنین مطرح کرد: در حال حاضر ۶۶  دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان وجود دارد و امسال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری مجوز برگزاری مناقصه ۳۱ دستگاه جدید نیز اخذ شده است که با افزایش این تعداد سامانه در سال آینده به رتبه نخست کشور می‌رسیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه۳۷۰ سامانه ردیاب ماهواره‌ای در استان وجود دارد، ادامه داد: نیروهای راهداری به صورت روزانه و مسمتر گشت‌های مشترکی با پلیس راه دارند و در سال جاری چهار هزار و ۵۰۰  بازدید میدانی مشترک انجام شده است.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه نسبت به سال قبل جهش زیادی در ارجاع پرونده‌های تخلفات حوزه حمل و نقل به کمیسیون‌های مربوطه داشتیم، عنوان کرد: در سال جاری طرح ایمن سازی ۲۰ مدرسه حاشیه راه انجام شد.

وی در ادامه بیان کرد: در گردنه اسدآباد از زمان نصب حفاظ میانی تصادفات کاهش چشمگیری داشته است و حتی یک مورد فوتی نیز گزارش نشده است، همچنین قرار است سال آینده باند کندرو نیز در این مکان اجرا شود.

صادقی‌راد با بیان اینکه ماهانه حدود ۵ تا ۶ هزار تابلو در جاده‌های استان سرقت می‌شود، گفت: اقدامات ایمنی کامل در این باره انجام شده است . اخیرا نیز مراجع قضایی در این موضوع ورود کرده و خوشبختانه برخورد و آرا این دستگاه بازدارنده بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در رابطه با برنامه‌های نوروزی این دستگاه نیز بیان کرد: با توجهع به برگزاری جلسه ستاد سفر در استان نیروهای راهداری از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین در شیفت خواهند بود، علاوه بر این شرکت‌های مسافربری استان نیز آمده ارائه خدمات به مسافران خواهند بود.