سخنی چند با رئیس جمهور منتخب

مردم با امید به تغییر و اصلاح در انتخابات شرکت کردند و علی رغم همه تلاشهای مخالفان داخلی و خارجی حضور خود را به نمایش گذاشتند تا دنیا بداند سختی ها و تنگناهای مختلف و از جمله اقتصادی و تبلیغات رسانه های استکباری نمی تواند تاثیری بر این حضور و تداوم انقلاب داشته باشد اما این بدان معنی نیست که گله و شکایت و شکوه ندارند؟! گرانی های کمر شکن، بیکاری، سختی تامین معیشت، وضعیت مسکن و تبدیل مسکن دار شدن به رویا، کوچک شدن روزانه سفره و دیگر دغدغه های معیشتی و اقتصادی مردم را دلخور و نگران نموده است! لذا رئیس جمهور منتخب که درد مردم را می شناسد باید راههای درمان واقعی و درست و کم هزینه را بشناسد و این دردهای سخت را درمان کند، به همین دلیل لازم است که در ابتدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، چند جمله ای را به عنوان تذکار و یادآوری با رئیس جمهور منتخب، جناب حجت الاسلام آقای سید ابراهیم رئیسی عرض کرده و انتظارات خود را با ایشان مطرح کنیم:

سخن اول، جناب حجت الاسلام رئیسی خوب میدانند که اصلاح معضلات اقتصادی کشور به جهاد بی وقفه نیاز دارد! مقابله جدی با مافیای واردات، حمایت هوشمند از تولید ملی به عنوان منبع تولید ثروت در کشور، جراحی اقتصاد در راستای قطع وابستگی منابع بودجه ریزی از منابع غیر پایدار(مانند نفت) و حرکت به سمت منابع پایدار(مانند مالیات)، حفظ و تقویت ارزش پول ملی، در هم شکستن جادوی پولی و مالی دشمن، اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و ده ها مشکل و معضل دیگر همه و همه مواردی نیست که بتوان با سهل انگاری در مدیریت و اعتماد به کارشناسان بی هویت غرب گرا آنان را حل نمود.با این توضیح از جناب ایشان تقاضامندیم که با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی(اقتصادی درون زا و برون گرا) در راستای خنثی سازی تحریم ها گام های موثر برداشته و پایه های نظام اقتصادی کشور را استحکام ببخشند.تردیدی نیست که افرادی زالو صفت در گوشه و کنار اقتصاد لانه گزیده اند و همه چیز را برای خود و اقوام و اعوان و انصار خود می خواهند، شناسایی این گروه و کنار زدن آنها انتظاری ملی است.

سخن دوم، یکی از نگرانی هایی که در باب کمپین انتخاباتی جنابعالی، اذهان بسیاری از دلسوزان انقلاب را به خود مشغول کرده بود بحث حضور بعضی عناصر مسئله دار در ستاد های انتخاباتی منتسب به شما در سرتاسر کشور بود. افرادی که کوچک ترین نسبتی با فضای تحولی مورد نیاز جامعه نداشته و در بعض موارد، خود در زمره عاملان وضع موجود تعریف می‌شوند. کسانی که سوابق رانت و اختلاس و غیره داشته و از جایگاه مردمی خوبی برخوردار نبوده و نیستند لذا از رئیس جمهور محترم منتخب درخواست می‌کنیم که با دقت در انتخاب همراهان خود راه را برای ورود اینگونه افراد به میادین تاثیر گذاری و تصمیم گیری ببندند و به این نگرانی به حق پایان داده و در مقابل سهم خواهی و زیاده خواهی این جریانات مسموم محکم بایستند و اجازه ندهند که مصالح انقلاب و منافع مردم توسط عده ای معلوم الحال به مذبح فرستاده شود.که البته در دوران تبلیغات انتخاباتی و گلایه از برخی تبلیغات و نهی آنگونه تبلیغ موضع لازم و درست داشتید و این موضع انشاالله در دامنه ای وسیعتر ادامه خواهد یافت و افراد بی صلاحیت کور و پشیمان خواهند شد.

سوم سخن، مسحضرید که فقر و فساد و تبعیض دامن جامعه را گرفته است لذا لازم است مسئله فقر و فساد و تبعیض موجود در جامعه را جدی بگیرید. مسئله ای که در همه سطوح و عرصه ها نمود آن را به سادگی می‌توان یافت و متاسفانه موجب سلب اعتماد بخشی از مردم نسبت به نظام اسلامی شده است. در باب مسئله فساد می‌دانیم که ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی همچنانی که در مصاحبه ها و مناظره ها اشاره داشتید در قوه مجریه است؛ اگر گلوگاه های ایجاد فساد در بدنه دولت با نظارت دقیق، کنترل شده و خلاء قانونی آن مرتفع شود بدیهی است که میزان مفاسد اقتصادی در جامعه در حد قابل لمسی تنزل پیدا خواهد کرد. انتظار می رود با توکل بر خدای متعال و عزمی راسخ با اژدهای هفت سر فساد مبارزه کرده و تلاش کنید تا آحاد مردم جامعه طعم شیرین عدالت اسلامی را بچشند.

تلاش در جهت رفع تبعیض نیز موضوعی است که نباید آن را از یاد برد؛ اگر مردم در برهه های حساسی مانند جنگ تحمیلی توانستند سختی های اقتصادی را تحمل کنند از آن جهت بود که روحیه ساده زیستی و مقاومت را در تمام مسئولان کشور دیده و مسئولان را از جنس خود می‌دانستند که لازم است جو حاکم در دهه شصت احیا گردد. لذا لزوم باز توزیع ثروت در راستای کاهش فاصله میان فقیر و غنی و همچنین ایجاد فرصت های برابر در همه عرصه ها برای آحاد ملت، بیش از هر زمان احساس می‌شود.

سخن دیگر، تجربه تاریخی ما در سالیان پس از انقلاب نشان داده است که جوانان پر افتخار این مرز و بوم هر زمان که با توکل بر حضرت حق و منش انقلابی به میدان آمدند حماسه ها آفریده و بر بلندای قله های سعادت و پیشرفت ایستاده اند. فناوری فوق پیشرفته موشک های بالستیک، نانو تکنولوژی،دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، قرار گرفتن در بین کشور های برجسته دنیا در حوزه علم لیزر، رتبه نخست ایران در منطقه در حوزه هوا و فضا و صد ها مثال دیگر همه و همه بیانگر آن است که هر زمان اعتماد به جوانان و تکیه به ظرفیت داخل مبنای تصمیم گیری مدیران شد، پیشرفت کشور در آن حوزه به اندازه ای بود که حیرت غرب تا شرق این عالم را برانگیخت!  توقع ملت شریف ایران اینست که با کنار گذاشتن مسئولین نا صالح و ناشایست در تمام سطوح مدیریتی دولتتان، زمینه را برای روی کار آمدن جوانان پر شور و شعور حزب اللهی فراهم کنید تا روند اصلاح مشکلات کشور آغاز گردد. متاسفانه یکی از مشکلات کشور عدم توجه به نظریات کارشناسی در حوزه های مختلف است؛ بعضاً مشاهده شده که جوانان متخصص این مرز و بوم به صورت جدی در مسئله ای ورود کرده و راه حل های علمی و عملی برای اصلاح وضع موجود استخراج کرده اند که در کمال تأسف باید گفت مورد توجه مسئولان امر قرار نگرفته و در پیچ و تاب مصلحت اندیشی خیالی به فراموشی سپرده شده است. دلبستگان به این انقلاب انتظار دارند تا شما با تزریق تئوری های کارشناسی استخراج شده توسط جوانان متخصص کشور به عرصه مدیریتی، خلاء یاد شده در این حوزه ها را پر کنید. جنابعالی بیش از همه می دانید و بخوبی لمس کرده و می کنید که کشور در چه وضعیتی است و با دغدغه های مردم بقدر کافی آشنا هستید و قطعا و یقینا برای همه نگرانی ها برنامه دارید و عزم جزمی نیز در درمان مشکلات دارید انشاالله با سرعت و دقت مشکلات مرتفع و امید مردم تقویت و منافع ملی در ریل خود قرار گیرد و کشور به سوی توسعه پایدار به حرکت در آید.