به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کمیسیون بررسی طرح های غیرکشاورزی استان قم طی سخنانی ضرورت تأمین زیرساخت های مورد نیاز مجتمع های تولید دام و زراعت را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاه های خدمات رسان بایستی در این راستا وظایف خود را به درستی انجام دهند.
استاندار قم با اشاره به اهمیت و نقش آفرینی کشاورزی و دامپروری در اقتصاد استان قم افزود: در خصوص کاستی ها و نیازهای این حوزه به ویژه مجتمع های تولید دامی باید پیگیری های جدی تری انجام شود.
وی برق مورد نیاز واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و دامداری خصوصاً در فصل گرما را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر چه خاموشی های برنامه ریزی شده برق در بخش های مختلف در دوران اوج مصرف امری اجتناب ناپذیر است ولی باید در مورد مجتمع های دامپروری و کشاورزی این قطعی مدیریت شده باشد.
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران دولتی برای دریافت اعتبارات از دستگاه های ملی تصریح کرد: بایستی مشکلات در حوزه های مختلف احصاء شده و در دو سطح استانی و ملی پیگیری شوند.
استاندار قم همچنین حمایت و پشتیبانی از تولید و برداشتن موانع آن را رویکرد اصلی استان در سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: آماده ایم تا در صورت نیاز و طی نشستی با وزراء و مقامات ملی مسائل دستگاه های استانی را مطرح و پیگیری نماییم.
لازم به توضیح است تعیین تکلیف مدیریت نگهداری مجتمع های دامپروری؛ مجوز حفر چاه شماره ۲ مجتمع دامپروری جعفریه و تسهیل در تمدید پروانه های چاه های مجتمع ها؛ همچنین تکمیل و بازسازی زیرساخت های تولیدی دامی و تعیین تکلیف وضعیت انتقال دام در استان قم از مهم ترین موضوعات در دستور کار این جلسه بود.