به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل پست استان اصفهان پیش از ظهر امروز، در نشت خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل پست استان اصفهان با اشاره به نام‌ گذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم با تلاش مضاعف شعار سال را محقق کنیم.

* «پست هوشمند در خدمت مردم، رقابت، تحول تکامل» شعار سال پست ملی جمهوری اسلامی در سال ۹۶

سید سعید رجالی بابیان اینکه «پست هوشمند در خدمت مردم، رقابت، تحول تکامل» شعار امسال در وزارت ارتباطات نام‌گذاری شد است، اظهار کرد: شرکتی شدن پست نقطه عطفی در پست جمهوری اسلامی بود که در سال گذشته از دولتی بودن خارج شده و خصوصی شد.

وی با اظهار این که اداره کل پست استان اصفهان یکی از مراکز شاخص کشور است، خاطرنشان کرد: یک هزار و واحد پستی در استان اصفهان وجود دارد که ارائه خدمت می‌کند، ۶۸۲ نفر در پست استان اصفهان فعالیت می‌کنند و سه برابر این تعداد  هم در مراحل حمل‌ونقل و خدماتی پست در حال انجام‌وظیفه هستند.

* روزانه ۴۰ هزار مرسوله پستی به استان اصفهان وارد می شود

مدیرکل پست استان اصفهان با اظهار اینکه روزانه حدود ۴۰ هزار مرسوله پستی به استان اصفهان وارد می‌شود، گفت: حدود ۴۵ هزار مرسوله پستی روزانه از استان خارج و به اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور ارسال می شود.

رجالی با بیان این که ۱۴ میلیون و ۴۹۱ هزار مرسوله در سال گذشته در استان توزیع‌شده است، تصریح کرد: ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار مرسوله در طول سال گذشته از استان اصفهان خارج‌شده شده که حدود چهار درصد ترافیک شبکه پستی کشور را تولید می‌کنیم و همچنین اشاره کنم که پنج درصد درآمد پستی کشور را اصفهان تأمین می‌کند.

وی ۳۱۵ هزار مرسوله اینترنتی به استان واردشده است که در مقابل ۹۳ هزار مرسوله اینترنتی از استان خارج‌شده است، تأکید کرد: سال ۹۵، رشد  ۵۱ درصدی سرویس سفارشی، ۳۱ درصدی پست ویژه و ۳۳ درصد امانت و بسته رشد ترافیکی داشته است.

* رشد ۵۴۲ درصدی سرویس‌های الکترونیکی پست استان

مدیرکل پست استان اصفهان  از رشد ۵۴۵ درصد سرویس‌های الکترونیکی پست استان خبر داد و گفت: سرویس پست عادی ۱۲۷ درصد افزایش‌یافت که، سیاست پست هم افزایش این مورد خاص خواهد بود.

رجالی بابیان اینکه سرویس‌های نوین پستی از هفت به ۲۶ سرویس افزایش‌یافته است، اظهار کرد: ۳۵۹ قرارداد برای ارائه خدمات نیابتی با اشخاص حقیقی و حقوقی با اداره کل پست منعقد شده است که این تعداد در ابتدای شروع کار دولت ۱۱۰ قرارداد بود.

وی با بیان اینکه ۷۷ واحد، خدمات الکترونیکی پست را ارائه می‌دهند، گفت: پهنای باند پست استان اصفهان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر ۱۴ مگابیت شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان از بهره‌برداری «سامانه قبول تحت وب» خبر داد و اظهار کرد: کلیه واحدهای پستی برای رصد فعالیت‌هایشان با داشبورد مدیریتی انجام‌ گرفته بود، حذف تمبر و نقش تمبر از واحدهای پستی از قابلیت از این سامانه بوده است که افزایش سرعت ارائه خدمت به مردم را امکان‌پذیر کرده است.

رجالی با اشاره به سامانه هوشمند همراه نامه‌رسان گفت: این نرم‌افزار کاربردی موبایلی بر روی گوشی‌های هوشمند موزّعین پست نصب‌شده که امضای الکترونیکی افراد برای تحویل پست را امکان‌پذیر کرده است.

* بهنگام سازی ۱۰۰ درصدی اطلاعات پلاک پستی اماکن شهری و روستایی

وی با اشاره به بهنگام سازی اطلاعات پلاک پستی در استان اصفهان گفت: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار رکورد ظرف سه سال گذشته با پنج میلیارد تومان هزینه انجام‌شده است  و ۱۰۰ درصد اماکن شهری و روستایی استان اصفهان به هنگام سازی شد که نیاز داریم شهرداری برای پلاک‌کوبی و کد پستی‌های جدید اقدام کند چرا که در شهر اصفهان ۴۰ درصد پلاک‌کوبی انجام نگرفته است.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به پروژه GNAF در اصفهان، اظهار کرد: در این پروژه که در راستای کامل اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد، اختصاص کد پستی ۱۰ رقمی به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار ساختمان انجام‌ شده است.

رجالی با اشاره به  انعقاد پنج قرار با ثبت‌اسناد استان اصفهان، گفت: سال گذشته یک‌میلیون ترافیک پستی برای آن‌ها انجام‌ شد که ۲۰۰ هزار سند مالکیت بوده است و همچنین چهار قرارداد با اداره کل ثبت‌احوال بسته شده که ۶۴۶ هزار ترافیک خدمات انجام شده و ۳۴۴ هزار فقره درخواست کارت هوشمند پستی سال ۹۵ ثبت شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان در خصوص تعداد کامل کارت‌های هوشمند ملی تحویل‌شده در استان، گفت: از سال ۹۳، ۵۱۲ هزار فقره درخواست کارت ملی هوشمند در واحدهای پستی استان انجام‌گرفته است و از سال گذشته که مسئولیت تحویل این کارت‌ها بر عهده پست گذاشته‌شد، ۲۸۶ هزار کارت ملی هوشمند تحویل‌ مردم شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره پست با مخابرات، بانک، سرویس های ناجا، اداره امور مالیاتی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، مرکز بهداشت، دانشگاه و پزشکی قانونی هم قرارداد دارد.

وی بابیان اینکه ۱۰۳ هزار فقره بحث ابلاغیه با شورای حل اختلاف انجام‌ گرفته است، گفت: این کارها گوشه‌ای از خدمات ارائه‌ شده کارکنان پست استان اصفهان بود.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به قانون اساسنامه شرکت ملی پست، اظهار کرد: اجرای پروژه GNAF، استعلامات میان دستگاهی، توسعه زیرساخت‌های پست الکترونیک، E-POST، ایجاد و توسعه سرویس لجستیک هوشمند، استقرار پست در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌ها در سال جاری، افزایش خدمات و فعالیت دفاتر ICT روستایی، ارائه محصولات و خدمات جدید، کمک به تولیدات داخلی، منطقه‌ای، محلی، کشاورزی و … برای ایجاد بازار الکترونیکی و ۳۰ درصد تخفیف برای حمل‌ونقل محصولات آن‌ها، ازجمله خدماتی که پست برنامه‌ریزی آن را در دستور کار قرار داده است.

*

رجالی، ارائه خدمات نیابتی سازمان‌ها و دستگاه‌ها را کمکی بر کاهش سفرهای درون‌شهری بیان و تأکید کرد: بیش از ۶۶۰ هزار ترافیک اسناد و املاک بوده است که بیش از ۲۰ میلیون سفر درون‌شهری را کاهش داده است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: سرویس پستی تبلیغات با عنوان «پست رسانه» به‌صورت الکترونیکی و فیزیکی برای ارائه خدمات با نامزدها  توسط اداره کل پست ارائه می شود.

مدیرکل پست استان اصفهان تأکید کرد: امسال نقش پست در امور حاکمیتی کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

رجالی با اشاره به اهمیت آدرس‌های استاندارد مکان‌ها، گفت: این اقدام با همکاری دانشگاه تهران در حال انجام است که به‌زودی در استان اصفهان نیز ذیل پروژه GNAF انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اولین شهر و استان در سطح کشور که نقشه‌های پارسل بندی آن انجام گرفت، توسط شهرداری اصفهان اجرا شد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مرسولاتی که تبلیغات ماهواره‌ای می‌شوند و درب منازل تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: با تعدادی از فروشگاه و شرکت‌ها اداره پست قرارداد منعقد کرده که رعایت مقررات جمهوری اسلامی در آن تأکید شده و همچنین کلیه کسانی که درزمینهٔ خریدوفروش الکترونیکی فعالیت می‌کنند بر اساس قانون جدید باید ذیل شرکت ملی پست فعالیت بکنند؛ مواردی بوده که تخلف آن‌ها محرز و واحد فروشنده تعطیل‌شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان در پایان با اشاره به مشارکت بخش خصوص با اداره پست گفت: ما از توان بخش خصوصی در فعالیت قسمت های مختلف کمک گرفته ایم و در ادامه نیز بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/شریفی