به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده انتظامی شهرستان قدس از دستگیری عاملین فروش  سکه طلای تقلبی   توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “شاهپور فلاحی” در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی  وصول گزارشی مبنی بر قصد فروش سکه های طلای تقلبی توسط  دو نفر در یکی واحد صنفی طلافروشی لذا سریعا عوامل انتظامی به موقعیت اعلامی عزمیت و عاملین فروش که دو نفر زن و شوهر بودند دستگیر و به مقر پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند .

“سرهنگ فلاحی” با اشاره به حضور به موقع عوامل انتظامی  در  محل اعلامی که منجر به دستگیری دو نفر و کشف تعداد چهار عدد سکه طلای تقلبی  شد ، افزود: با هماهنگی قضائی،  انجام تحقیقات از نفرات دستگیر شده در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که بنا بر اعتراف اخذ شده از متهمین ، سکه های مذکور دارای درصد کمی از طلا بوده و به دلیل عیار پایین عملا ارزش سکه های طلای ضرب شده توسط بانک مرکزی را ندارد .

این مقام انتظامی عنوان داشت: نفرات دستگیر شده با هماهنگی دیگر همدستان خود مبادرت به ضرب سکه های طلای تقلبی نموده که با توجه به تمایل شدید بازار به خرید سکه  ، فرصت را مناسب برای فروش آن به متقاضیان که عمدتا افراد عادی  و  بی اطلاع بوده اند  دانسته که با هوشیاری متصدی واحد صنفی طلافروشی نامبردگان دستگیر شده اند .

فرمانده انتظامی شهرستان قدس افزود: نفرات دستگیر شده به همراه اموال مکشوفه با تکمیل پرونده قضائی تحویل مرجع قضائی شهرستان گردید و تحقیقات به منظور شناسایی سایر اعضای این باند در دستور کار قرار دارد  .

سرهنگ فلاحی در پایان خطاب به شهروندان  تصریح داشت :  افزایش بی رویه قیمت سکه و طلا  موجب تمایل شدید افراد به سرمایه گذاری در این حوزه  شده از این رو افراد سودجو با بهره گیری از این وضعیت  به دنبال ضرب سکه های طلای تقلبی بوده که ارزش ریالی آن گاها تا ۵۰ درصد کمتر از سکه های اصلی بوده لذا می طلبد شهروندان عزیز از خریداری سکه و طلا از افراد ناشناس و مبادی غیر رسمی جدا خودداری نمایند .