به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به طرح‌های سازمان اوقاف که با محوریت بقاع متبرکه اجرایی می‌شوند اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر و با حضور ۸۰ نفر از روحانیون مبلغ سازمان اوقاف در ۴۴ بقعه استان قم اجرا خواهد شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، پاس داشتن فرهنگ عاشورا و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیشی است که اموال خود را با هدف اقامه عزای حسینی وقف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ادامه داد: همایش بزرگ «لبیک یا حسین» در دومین روز ماه محرم همزمان با سالروز ورود کاروان حسینی به سرزمین کربلا در چهار بقعه متبرکه قم اجرایی می‌شود و مراسم شاخص آن در آستان مقدس امامزاده شاه ابراهیم(ع) خواهد بود.

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: مراسم «شیرخوارگان حسینی» در اولین جمعه ماه محرم به میزبانی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهر قم و امامزاده ابراهیم(ع) شهر دستجرد برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دیگر برنامه طرح بصیرت عاشورایی، همایش بزرگ «احلی من العسل» خواهد بود گفت: این همایش ویژه نوجوانان و جوانان در آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید(ع) و احمد(ع) برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در دوازدهمین روز ماه محرم نیز همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در آستان مقدس امامزادگان سید علی(ع) و سید معصوم(ع) برگزار می‌شود.

حسینی مقدم با اشاره به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی در همه بقاع متبرکه استان قم عنوان کرد: این برنامه به یاد آخرین نمازی است که امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش در هنگامه جنگ اقامه کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: قرار است در قالب طرح بصیرت عاشورایی، ۹ خیمه معرفت با غرفه‌های متنوع در جوار بقاع متبرکه شاخص استان قم برپا شود و روحانیون مبلغ سازمان اوقاف به ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به بازدیدکنندگان بپردازند.

وی گفت: علاوه بر این برنامه‌ها، مراسم سوگواری همراه با سخنرانی اساتید حوزوی و مداحی هر شب در بقاع متبرکه مختلف استان قم برگزار می‌شود همچنین اطعام عزاداران و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در جوار حرم‌های مطهر امامزادگان هم در دستور کار قرار دارد.