به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر کل کمیته امداد استان قم در جمع خبرنگاران  با اشاره به مشارکت مردم در کمک به نیازمندان اظهار داشت : در حوزه مشارکت در چهار ماهه اول امسال با همت مردم قم با ۱۸ درصد رشد موجه بودیم .

وی با اشاره به این که  قم در رتبه اول  کشوری در حوزه صدقات  قرار داردافزود: در چهار ماهه نخست امسال تا پایاین ۱۵ مرداد در حوزه صدقات ۴۲ میلیارد و سی و دو میلیون ریال  جذب داشته ایم  که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴% رشد داشته است .

میر شکار اظهار داشت : در سال ۹۷ با توجه به وضعیت اقتصادی در خواست ها و نیاز های بیشتری به کمیته امداد ارجاع می شود در چهار ماهه اول طی بررسی در سیستم جامع در خواست های مردم  که به عنوان نیازمند به امداد ارائه شده دو برابر شده است.

وی افزود: در اردیبهشتامسال  ۱۱ هزار و هشتصد در خواست ثبت شده است که این در خواستها شامل نیاز درمانی ،معیشتی ،وام و… میباشد و چون منابع امداد تماما از منابع دولتی نیست و بخشی از این منابع باید از کمک های مردمی تامین شود.

مدیر کل کمیته امداد قم بیان داشت: در شرایط کنونی  در بعضی از موارد کمک خیرین کمتر از مدت مشابه سال گذشته شده است و امیدواریم بتوانیم  در ماههای باقیمانده سال نیاز مددجویان را با کمک خیرین مرتفع کنیم .

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال برای کمیته امداد جمع اعتباری که مشخص شده است ۶۲ میلیارد تومان است  که ۴۳ میلیارد تومان آن در رابطه با اشتغال پایدار روستایی می باشد.

میر شکاربا اشاره به اینکه  طرح اشتغال روستائیان شامل  سی در صد مددجویان و ۷۰ در صد غیر مددجویان است  افزود : در این طرح بین ۲۰تا ۵۰ میلیون تومان وام ۴% به روستائیان پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: در یک ماه گذشته با مشارکت بخشداری ها و دهیاری ها در حوزه اشتغال روستایی  ۷۰۰نفر شناسایی  و مشاوره شدند  و پیش بینی بر این است که ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر در روستاهای قم شامل این طرح شوند.

وی گفت: همچنین مقرر شد صندوق قرض الحسنه ولایت  ۱۰میلیارد تومان  وام  به پانصد نفر پرداخت کند که نزدیک به ۵۰ درصد آن تا کنون پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه امسال باید ۱۶۱ خانه برای مددجویان خریداری شود اضافه کرد: برای مسکن مددجویان ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که باتوجه به شرایط فعلی این مبلغ برای خرید مسکن کافی نیست .

وی با اشاراه به اینکه ۲۶۱۷ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند افزود: همچنین ۵ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان هزینه درمان خانواده به مراکز درمانی پرداخت شده است.