به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر کل راه آهن قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه  در ۴ ماهه نخست امسال در مجموع ۷۵۸ هزار مسافر از طریق راه آهن قم سفر کردند اظهار داشت : بیش از ۳۸۹ هزارمسافر از ایستگاه مرکزی قم خارج و  ۳۶۹هزار نفر وارد شده اند که نسبت به آمار سال قبل ۵/۳۱ درصد رشد را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به صرفه جویی ۲۵ سی سی سوخت در سفرهای ریلی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر به میزان ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صرفه جویی داشته ایم.

محسن اعتماد گفت:امسال نیز ۷ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ثبت شد ضمن اینکه کاهش تصادفات نیز یکی از دستاوردهای مهم در توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی افزود:در ۴ ماه ابتدای سال گذشته ۲۷ هزار و ۱۹۰ تن کالا در راه آهن قم تخلیه شده که در مدت مشابه امسال ۱۹ درصد افزایش داشته و به ۳۲ هزار و ۴۵۰ تن رسیده است.

مدیر کل راه آهن قم اظهار کرد:در قم ظرفیت ۱۹ میلیون تن بار وجود دارد در حالی که سهم قم از انتقال بار از طریق راه آهن ۱ میلیون تن است و این رقم ناچیزی را نشان می دهد.

وی گفت:احداث ایستگاه گارمانوری و اتصال ریلی یکی از طرح هایی است که با اعتبار ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجراست و تعهد سالانه ۲ میلیون تن بار عهده دار می شود.

اعتماد بیان کرد:در حال حاضر ۶۰ درصد از زیرسازی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به ریل راه آهن انجام شده است و برای ادامه طرح حدود ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.