اقتصاد مقاومتی، اشتغال » دولت و مجلس » سیاسی
کد خبر : 37648
سه شنبه - 2 آذر 1395 - 12:42
نصری مطرح کرد:

برخورد با فساد ۸۰۰۰ میلیاردی به اندازه لغو سخنرانی اهمیت ندارد؟

نویسنده کتاب انقلاب اسلامی؛ دیروز، امروز، فردا با انتقاد از جنجال رسانه‌ای شکل گرفته در خصوص لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس در مشهد، گفت: لغو سخنرانی موضوعیت ندارد و موضوع مهم تجلیل از مواضع علی مطهری است.

برخورد با فساد ۸۰۰۰ میلیاردی به اندازه لغو سخنرانی اهمیت ندارد؟
به گزارش ربیع، محسن نصری اظهار کرد: پس از لغو سخنرانی علی مطهری طی روزهای گذشته شاهد نوشتن نامه وزیر کشور و همچنین نامه رئیس جمهور به وزرا برای پیگیری این موضوع بودیم.

وی افزود: پس از این اتفاق رسانه‌های حامی دولت فضای سنگینی را ایجاد کردند که عده‌ای مانع سخنرانی نائب رئیس مجلس شده‌اند و آزادی بیان به خطر افتاده است و مباحثی از این دست را به تیتر یک اخبار تبدیل کرده‌اند.

استاد دانشگاه اصفهان با بیان این که در رابطه با این اتفاق، چند نکته حائز اهمیت است، ادامه داد: کسانی که مسؤولیتی در این نظام دارند چه در مجلس، چه در دولت و چه قوه قضاییه باید در مواضع خودشان دقت بیشتری داشته باشند تا افکار عمومی را جریحه‌دار نکنند.

نویسنده کتاب انقلاب اسلامی؛ دیروز، امروز، فردا تصریح کرد: وقتی این نماینده مجلس در آخرین صحبت‌هایش بیان می‌کند که اگر امام رضا (ع) امروز بودند به کنسرت می‌رفتند، طبیعی است که مردم متدین به این توهین واکنش نشان دهند؛ وی اگر می‌خواهد از برگزاری کنسرت دفاع کند چرا از معصومین خرج می‌کنند و به آن عزیزان توهین می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مطرح شدن چنین صحبت‌هایی واکنش مسؤولان را نیز به دنبال دارد و همین مسائل دست به دست هم می‌دهد که سخنرانی شخصی مانند علی مطهری از سوی دادستان لغو شود.

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: نکته دیگر این که، اگر سخنرانی مطهری مجوزهای لازم را داشته و عده‌ای با اقدامات خلاف قانون آن مراسم را لغو کردند انتظار می‌رود از طریق مجاری قانونی پیگیری شود نه این که با هیاهو و جنجال‌های رسانه‌ای به افراد مختلف اتهام‌زنی کرد.

نصری با اشاره به تکرار حوادث مشابه این اتفاق، یادآور شد: در چند سال اخیر شاهد لغو سخنرانی‌های زیادی بوده‌ایم که از سوی وزارت علوم یا نهادهای دیگر انجام گرفته و به بسیاری از منتقدان دولت اجازه سخنرانی داده نشده اما هیچ عزمی از طرف مسؤولان برای برخورد با متخلفان صورت نگرفته است و با برچسب‌های مختلف به حاشیه رانده شده‌اند.

وی اضافه کرد: این موارد نشان می‌دهند لغو سخنرانی موضوعیت ندارد و آنچه مهم است تجلیل از مواضع علی مطهری است و این سؤال در اینجا به وجود می‌آید که آیا شرایط برای همه یکسان است یا آزادی بیان فقط برای برخی افراد مطرح می‌شود.

این فعال سیاسی در پایان عنوان کرد: نکته دیگر در این زمینه آن است که نباید چنین موضوعاتی مسائل اساسی‌تر مانند برخورد با فساد ۸ هزار میلیاردی فرهنگیان، حقوق‌های نجومی، پیگیری وضعیت برجام و یا اقتصاد مقاومتی که بارها از سوی رهبر انقلاب به عنوان اولویت اصلی کشور مطرح شده، را تحت الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/ فارس