به گزارش پایگاه خبری ربیع، در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با ریاست استاندار قم تشکیل شد، حسن صبوری اظهار داشت: ۲۸۴ واحد مسکن مهر در قالب ۲ تعاونی که در شهرک پردیسان احداث شده است، سال آینده به متقاضیان تحویل داده می شود.

وی افزود: مسکن مهردر قالب ۹ محله و با تعهد احداث ۴۴ هزار و ۵۰۴ واحد در قم آغاز شد.

صبوری اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۰۸ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار و ۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد نیزدر شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت احداث شده است.

وی با بیان این که تاکنون ۴۲ هزار و ۶۲۰ واحد مسکن مهر در قم افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۴۰ هزار و ۴۱۲ واحد در شهر قم بوده و از تعداد ۸۸۴ واحد باقی مانده، ۶۰۰ واحد دارای پرونده قضایی است که به محض حل مشکلات حقوقی و قضایی، به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص پرونده های قضایی توضیح داد: ایجادسازان میثاق با  ۱۰۸ واحد، مهر ۹ با ۲۲۴ واحد، مهر ۴۷ با ۱۲۲ واحد و تعاونی طاها با ۱۹۰ واحد، تعاونی هایی هستند که پرونده های آن ها در مراجع قضایی در نوبت پیگیری است.

وی بیان کرد: افتتاح ۱۹ هزار و ۸۲۵ واحد مسکن مهر قم در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است که این رقم معادل ۵۰ درصد واحدهای مسکن مهر استان است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۸ سند برای واحدهای مسکن مهر، واحدهای خود مالک، بافت فرسوده، اجاره داری ۵ ساله و اجاره داری ۹۹ ساله قم صادر شده و ۲۳ هزار واحد نیز فاقد سند مالکیت می باشد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، طرح هایی از جمله احداث ۱۷ مدرسه، هفت مسجد، یک پاسگاه
نیروی انتظامی، مراکز تجاری، ورزشی و درمانی در شهرک پردیسان انجام شده است.

وی با اشاره به این که بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی در چند سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کشور ساخته خواهد شد، اعلام کرد: ۲۰۰ هزار در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار در بافت مسکونی و ۱۰۰ هزار واحد در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که سهمیه قم ۲ هزار و ۱۶۶ واحد است که باید در بافت فرسوده احداث شود، گفت:در محدوده بافت فرسوده فاقد زمین ملی هستیم و تنها ظرفیت در محدوده بافت فرسوده تملک هایی می باشد
که شهرداری در اطراف  انجام داده است.