به گزارش پایگاه خبری ربیع،پیام جوادیان با بیان اینکه توسعه مراتع جنگلی در شمال، جنوب، شرق و قسمتی از غرب شهر قم در حال انجام است، اظهار کرد: بحث واکاوی، بهسازی و توسعه فضای سبز را در زمین‌هایی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل شهرداری قم شده، انجام دادیم.

وی ادامه داد: تعدادی زمین در بین محدوده و حریم شهر قم است که به اداره راه و شهرسازی استان درخواست دادیم تا به شهرداری تحویل داده شود و بعد از آن توسعه فضای سبز را در آن قسمت‌ها داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی جامع کمربند سبز شهر قم در حال بحث و انجام است، عنوان کرد: در تمام زمین‌هایی که از سوی اداره‌های منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان تحویل شهرداری قم شد، بحث کاشت را انجام دادیم و در حال تکمیل آنها هستیم.

جوادیان تاکید کرد: در برخی از زمین‌ها و مراتع، بحث کمبود آب را داریم که باید روی خط انتقال آب به این مناطق اقداماتی انجام می‌دادیم و در حال انجام آن هستیم؛ با این وجود سهمیه‌هایی در هر سال اختصاص دادیم تا کمربند سبز شهری را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ هکتار کمربند سبز شهری و پارک‌های جنگلی داریم، گفت: به شرط تامین زمین از طریق اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان و همچنین تامین آب، برنامه ما افزایش سالانه ۲۰۰ هکتار به این میزان است.