به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی این سازمان در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل در جنوب استان کرمان و روند بازگشایی و ترمیم جاده های آسیب دیده اظهار داشت: ماشین آلات راهداری از استان یزد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان برای ترمیم و بازگشایی جاده های خسارت دیده از سیلاب جنوب استان کرمان به مناطق آسیب دیده از سیل اعزام شدند.

وی خسارات سیل به جاده های جنوب کرمان به ویژه محور رودبار به ایرانشهر را سنگین ارزیابی کرد و گفت: سیلاب ۱۶۰میلیارد تومان خسارت به راه و تاسیسات راه ها در جنوب کرمان وارد کرده است. مقبلی با بیان این که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای کمک به بازسازی و ترمیم جاده های خسارت دیده از سیل در جنوب کرمان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، افزود:

مجموعه سازمان با تمام توان کمک خواهد کرد تا از حجم خسارت ها در جنوب استان کرمان کاسته شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته چندین دستگاه تریلر مورد نیاز برای ایجاد پل های موقت در حال اعزام به مناطق جنوبی استان کرمان هستند. مقبلی ضمن تقدیر از حضور به موقع مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در بحران سیل اخیر گفت: با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری در مناطق سیل زده جنوب کرمان و کمک های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به زودی محورهای خسارت دیده به حالت عادی بازخواهد گشت و عملیات ترمیم و بازسازی جاده ها، پل ها و آبنماها با تامین اعتبار مورد نیاز در سازمان وکمک های دولت آغاز خواهد شد. گفتنی است سیلاب روزهای گذشته به ۸۷ کیلومتر از جاده های ارتباطی جنوب کرمان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است، تخریب ۵۵ آبنما، پنج پل بزرگ از ۲ تا ۸ دهانه و آسیب ۱۸ پل از یک متر تا ۲متر از جمله خسارت های سیلاب اخیر به جاده های جنوب استان کرمان بوده است.