به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان، اهم برنامه‌های این سازمان در سال جهش تولید را شامل نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، توسعه حمل‌ ونقل هوشمند و دوربین‌های نظارتی در طول جاده‌‌ها، نوسازی ماشین‌آلات راهداری از طریق خرید تولیدات شرکت هپکو، تامین قیر مورد نیاز پروژه‌های راهداری از محل تهاتر نفت،‌ اولویت تخصیص اعتبارات راهداری، واردات ماشین‌آلات راهداری کارکرده، تجهیز واحد‌های راهداری مستقر در راه‌های کشور، صدور مجوز واردات لاستیک،‌ قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز ناوگان حمل‌نقل جاده‌ای، صدور مجوز واردات بوژی حمل محمولات ترافیکی سنگین و فوق سنگین نو وکارکرده را ذکر کرد.
وی ضمن تشریح برنامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر کشور گفت: با توجه به فرسودگی ۱۰۰ هزار کامیون و ۲۸ هزار مینی‌بوس در ناوگان حمل‌‌ونقل عمومی جاده‌ای و در راستای تامین نقدینگی کارخانجات تولیدی با توجه به شرایط تحریم و درخواست کارخانجات تولیدی، ‌پیشنهاد شده است طرح نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون که مصوبه شورای اقتصاد را نیز دارد با حذف بند ۲۰ و ۲۱ مجدد فعال و همچنین ۸۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات کم بهره بانکی از محل منابع عمومی پرداخت شود و این منابع به عنوان یارانه تسهیلات بانکی به مالکان ناوگان فرسوده پرداخت شود که در این خصوص درحال رایزنی با مبادی تصمیم گیری هستیم.
تیموری با اشاره به برنامه توسعه حمل‌ونقل هوشمند و دوربین‌های نظارتی در طول  جاده‌ها اظهار داشت: در راستای طرح نصب و راه‌اندازی  سامانه‌های کنترل عبور و مرور به عنوان یکی از راهکارهای نظارتی و بازدارنده در حوادث جاده‌‌ای که با توجه به گستردگی شبکه راه های کشور نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی دارد،‌ روش بهینه با بیشترین بازدهی، جلب مشارکت بخش خصوصی با استفاده از روش ساخت (نصب) بهره‌برداری و واگذاری (BOT) است.