به گزارش پایگاه خبری ربیع، علی بحیرایی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه ۱۹۸۳ مشاوره فردی در ۳۸۶۸ جلسه به مددجویان توسط مشاوران و کلینیک‌های طرف قرارداد با کمیته امداد ارائه‌شده است، گفت: ۳۱۰۲ راهنمایی فردی نیز در ۳۱۷۶ جلسه برای مددجویان برگزارشده است.

وی بابیان اینکه مشاوره‌ها در زمینه‌های مهارت شاد زیستن، مهارت‌های ارتباطی، مشخصه‌های اصلی سلامتی، روانشناسی مثبت نگر و امید به زندگی، مهارت فرزند پروری، مهارت زندگی، آشنایی با آسیب‌های نوپدید، عدم سازش فرزندان با والدین، کنترل خشم، تفاوت‌های روان‌شناختی بین زوج‌ها، مهارت حل تعارض، ملاک و معیار انتخاب همسر، مهارت جرئت ورزی و قدرت نه گفتن است، ادامه داد: ۱۰۲۹ مشاوره گروهی در ۲۰۶ جلسه و ۸۹۷۳ راهنمایی گروهی در ۴۶۳ جلسه نیز از خدمات دیگر ارائه‌شده به مددجویان از ابتدای سال جاری بوده است.

بحیرایی ادامه داد: مشاوره‌ها به زنان دارای سرپرست زندانی، زنان سرپرست خانوار، جوانان در آستانه ازدواج، دانش آموزان، دختران بازمانده از تحصیل، همسران جوان، زنان دارای همسر ازکارافتاده ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان همچنین با اشاره به اینکه ۱۷ مشاور خانواده و ۹ کلینیک طرف قرارداد با این نهاد است، افزود: درمجموع با ۱۰ مرکز مانند بهزیستی، آموزش‌وپرورش، مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی انعقاد قرارداد داشته‌ایم.

وی همچنین گفت: کاهش اختلافات خانوادگی، کاهش افت و ترک تحصیل، ارتقا سلامت روان مخاطبان، توانمند شدن افراد در آستانه ازدواج برای کمک به ازدواج سالم، تصحیح باورها و نگرش‌های نادرست در خصوص وظایف و انتظارات از همسر از نتایج مشاوره‌های ارائه‌شده به گروه‌های هدف بوده است.

علی بحیرایی در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری برای مشاوره‌های فردی و گروهی حدود ۹۳ میلیون تومان هزینه شده است، بیان کرد: در سال گذشته نیز ۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر در هشت هزار و ۱۶۰ جلسه از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های فردی و گروهی بهره‌مند شده‌اند.