به گزارش پایگاه خبری ربیع، این قرارداد (۱ بهمن) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و ابراهیم کاویانی‌پور، مدیرعامل شرکت راهبر ترابر انرژی امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه تقویت زیرساخت‌های زنجیره تأمین و توزیع فرآورده در کشور، مدیریت مصرف سوخت و کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه نقل و انتقال فرآورده است.

توزیع روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت در حوزه نیروگاهی

در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از زیر پوشش قرار گرفتن شرکت‌های صاحب مجاری عرضه ازسوی تولیدکنندگان فرآورده خبر داد و گفت: شرکت‌های صاحب مجاری عرضه در قالب نو طرح برندینگ، کار تولید را به موازات انجام می‌دهند که گام بزرگی در حوزه برندینگ به شمار می‌آید.

جلیل سالاری، افزود: گام نخست این طرح در پالایشگاه تبریز به‌صورت محدود آغاز و مقرر شد در یکی از کلانشهرها نیز اجرایی شود تا بتوانیم به‌تدریج، ظرفیت انتقال را ایجاد و خود منطقه، فرآورده را عرضه کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: توزیع روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت در حوزه نیروگاهی، ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در بخش حمل و نقل، ۸۵ میلیون لیتر نفت گاز، ۱۵ میلیون لیتر در حوزه صنایع و حمل و نقل عمومی و تامین سوخت دیگر بخش‌ها نظیر صنایع سیمان عدد بزرگی است که به لطف خداوند و تلاش همکاران من در مجموعه تولید و دحمل و نقل محقق شد و توانستیم شمال‌شرق کشور را به‌صورت کامل پوشش دهیم.

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید بنزین در پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵

همچنین مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه تولید بنزین این پالایشگاه تا سال ۱۴۰۵ تا ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان تا چهار سال آینده به ۳۱ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

محسن قدیری، در مراسم امضای قرارداد تامین، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی در حوزه شرکت های زنجیره ای توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت راهبر ترابر انرژی که با حضور «جلیل سالاری» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد، افزود: اکثر تجهیرات مورد نیاز این شرکت در داخل تامین می شود، همچنین تربیت نیروی انسانی برای تامین مدیران جوان و با انگیزه در دستور کار است.

وی ادامه‌داد: با فعالیت شرکت راهبر ترابر ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار در سال سوددهی برای پالایشگاه اصفهان ایجاد خواهد شد.

قدیری با اشاره به اینکه ۵۰ کامیون بنز در حال انتقال به ایران است، گفت: برنامه ریزی فشرده ای انجام شده تا شرکت راهبر ترابر انرژی با تکمیل ناوگان دریایی، جاده ای و ریلی بتواند در حوزه حمل و نقل فرآورده نفتی فعال شود.

محصولات پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵ به استاندارد یورو ۵ ارتقا می یابد

وی با بیان اینکه در موضوع کاهش آلایندگی هوا اقداماتی انجام شده است، گفت: محصولات پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵ به استاندارد یورو ۵ ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه  ۴۰۰ پروژه تا سال ۱۴۰۵ در این پالایشگاه اجرا خواهد شد و پالایشگاه اصفهان جزو شرکت های پتروپالایشی می شود افزود: با این اقدامات، روزانه ۳۱ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و ۴۰ میلیون لیتر نفتگاز یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان تولید شده و تولید بنزین ۲ برابر می شود، همچنین ۲ میلیون لیتر مکمل بنزین یا اکتان افرا تولید می شود.

قدیری گفت: این اقدام توزیع و ایجاد برندینگ برای نخستین بار به پالایشگاه اصفهان داده می شود و توزیع را انجام دهیم.

حمل ۲ میلیون تن فرآورده پالایشگاه اصفهان با خطوط ریلی تا ۳ سال آینده

مدیرعامل شرکت راهبر ترابر انرژی نیز در این مراسم با بیان اینکه این شرکت در راستای سیاست گذاری های پالایشگاه اصفهان، باید بخشی از شرکت مادر را به شرکت های زیر مجموعه واگذار کند، افزود: راهبر ترابر انرژی در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کند.

ابراهیم کاویانی پور، ادامه‌داد: این شرکت در حوزه تجارت و جابه‌جایی فرآورده های نفتی فعال خواهد بود و حمل ۲.۲ میلیون تن فرآورده های نفتی با در اختیار گرفتن ۵۰۰ دستگاه نفتکش جاده پیما، حمل ۲ میلیون تن فرآورده از طریق خطوط ریلی با اتصال پالایشگاه اصفهان به خطوط ریلی تا سه سال آینده، فعالیت های صادراتی و جابه‌جایی ادوات مورد نیاز پالایشگاه اصفهان و پتروپالایشگاه اصفهان از اهداف این شرکت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه واحد حمل و نقل پالایشگاه اصفهان نیز از طریق این شرکت انجام می شود افزود:‌با حضور در صنعت جایگاه‌داری و برندینگ جایگاه های سوخت، امیدواریم بتوانیم ۲۰۰ جایگاه را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت راهبرترابر انرژی گفت: برندیگ جایگاه با هدف ارتقای مشتریان، مدیریت موثر در حمل و توزیع سوخت آغاز شد و این اهداف تا این لحظه به دست نیامده است که یکی از دلایل عدم تحقق این اهداف، عدم توجه به تولید به جای توزیع است و با ورود تولیدکنندگان در این عرصه می توان به این اهداف رسید.

سحر جلالی