به گزارش پایگاه خبری ربیع، میثم استکی در گفت و گویی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از بیماری تب برفکی در دام سبک روستایی و عشایری شهرستان اردستان، عملیات مایه کوبی از آذرماه تا کنون به مدت یک ماه به پایان رسید.

وی افزود: به همت اکیپ های واکسیناسیون دولتی و بخش خصوصی ۵۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) در شهرستان اردستان به صورت کاملا رایگان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: نیروهای دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک و واگیر دام قرار دارند اما با جدیت در این راه فعالیت خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: همکاری دامداران شهرستان در خصوص تسهیل اجرای طرح مذکور و عملکرد اکیپ های واکسیناسیون شهرستان قابل تقدیر  است و بر این اساس توانستیم در مدت یک ماه این مقدار دام را در مقابل بیماری های واگیردار واکسیناسینه کنیم.

استکی همچنین ابراز داشت: واکسیناسیون یکی از راه های پیشگیری از بیماری تب برفکی است و بر این اساس نیاز است دامداران با توجه به آموزش های دیده شده در رعایت حداکثری ضوابط امنیت زیستی در دامداری ها تمام همت خویش را به کار بگیرند.