به گزارش پایگاه خبری ربیع، محسن رنجبر در یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، فعالسازی کارت شهروندی را از جمله اولویتهای مهم این شهرداری دانست و افزود: ارائه ۷۰ خدمت توسط کارت شهروندی در سال ۹۸ و ۸۵ خدمت توسط این کارت برای سال آینده برنامهریزیشده است.
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، تحقق شهر هوشمند را در گرو حمایت، مشارکت و استقبال مردم برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از یک ماه است زیرساختهای شهر هوشمند در شهرداری منطقه پنج ایجاد شده و بسیاری از خدمات بهصورت الکترونیک ارائهشده ولی تاکنون از این سامانه استقبالی نشده است.
رنجبر ادامه داد: در مدت یک ماه از راهاندازی زیرساخت شهر هوشمند در منطقه پنج، ۱۶۱ مورد درخواست در شهرداری این منطقه ثبتشده که هیچیک از این درخواستها، از طریق این سامانه انجامنشده است.
وی با اشاره به راهاندازی سامانههای شهر هوشمند قم، گفت: در افق بلندمدت «قم ۱۴۰۰» توسعه شهر خلاق و هوشمند هدف گذرای شده است.
رنجبر با اشاره به عملکرد شهرداری قم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزود: توسعه زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری فناوری ارتباطات و اطلاعات و همچنین توسعه خدمات الکترونیکی شهرداری از جمله اولویتهای این نهاد در برنامه افق ۱۴۰۰ است.
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: از ۸۵۰ طرح تعریفشده شهرداری در سال جاری، ۱۲ طرح با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است.
رنجبر با بیان اینکه زیرساختهای تحقق شهر هوشمند در این شهر ایجادشده است، اظهار داشت: در سال ۹۷، ارائه ۱۵ خدمت بهصورت الکترونیک هدفگذاری که به دلیل تکمیل نشدن زیرساختها تنها ۲ خدمت بهصورت الکترونیکی محقق شد و با تکمیل زیرساختها، هماکنون ۱۷ خدمت در سال جاری بهصورت الکترونیک ارائه میشود.
۵۰ درصد فرایندهای شهرداری قم در سال ۹۸ مکانیزه میشود
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: امسال مکانیزه کردن ۵۰ درصد فرایندهای این نهاد هدفگذاری شده است که تا ۶۵ درصد نیز قابلافزایش است.