به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازمهر، علی‌رضا رفیعی پور پیش از ظهر دوشنبه در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل حوزه کشاورزی که در کرج برگزار شد، بابیان اینکه پدافند غیرعامل به دنبال مصون‌سازی جامعه از تهدیدها است، اظهار کرد: درگذشته تهدیدها فقط مربوط به مسائل نظامی و جنگی بود اما حالا این تهدیدها به مسائل زیستی و غیره مربوط می‌شود.

وی بابیان اینکه استفاده از تهدیدهای زیستی برای دشمنان کم‌هزینه است، تأکید کرد: این مهم راهکاری است که دشمنان برای ضربه به کشور در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بابیان اینکه ایران در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرارگرفته است، افزود: این جنگ باهدف کمبود غذا در کشور دنبال می‌شود و به همین منظور دشمنان تهدید در حوزه دام و طیور کشور را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وی گفت: امیدواریم با برگزاری همایش‌های این‌چنین، همه ارکان جامعه را در حوزه پدافند غیرعامل بکار گیریم و تولیدات کشور را مصون‌سازی کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به طغیان آنفولانزا پرندگان در سال ۹۵، خاطرنشان کرد: این آنفولانزا تا سال گذشته نیز ادامه یافت اما پس از اقدامات انجام‌شده برای واکسیناسیون طیور، توانستیم از شیوع آنفولانزا پرندگان در سال جاری جلوگیری کنیم.

وی بابیان اینکه رصد، پایش و معدوم‌سازی گوشت طیور مریض از اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا طیور است، گفت: واکسیناسیون طیور از ۱۰ روز پیش در استان قزوین شروع‌شده و در آینده نزدیک به استان‌های البرز، تهران و قم می‌رسد.

وی در بخش دیگری از انجام اقداماتی برای تعیین و تکلیف مرغداری‌های غیرمجاز خبر داد و افزود: مرغداری‌های مجاز تولید مرغ را در چهارچوب قانون انجام دهند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بابیان اینکه درصدد هستیم همه مراحل صنعت طیور را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر این اقدامات را انجام دهیم، قطعاً از طغیان آنفولانزا در کشور جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور میزان تلفات سال جاری را ۴۵۰ هزار قطعه طیور اعلام کرد و افزود: این آمار به شکل پراکنده از ۱۷ استان کشور به‌دست‌آمده است.