به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس جشنواره مردمی و بین المللی زیرسایه خورشید استان یزد گفت: به مناسبت آغاز دهه کرامت ۳۱۳ برنامه فرهنگی، هنری، بهداشتی و خدماتی دراستان یزد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: به مناسبت آغاز دهه کرامت ازکه میلاد حضرت معصومه تا میلاد اما رضا (ع) است و بیش از ۳۱۳ برنامه فرهنگی، هنری، بهداشتی و خدماتی دراستان یزد برگزار خواهد شد و این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌های استان از تاریخ ۱۳ تیرماه با همکاری نیروهای مردمی و بیش از ۲ هزار نفر عوامل اجرایی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره بین المللی زیر سایه خورشید ۱۳ نفر از خدام استان قدس رضوی با حضور درمساجد، آسایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، امامزادگان و مراکز فرهنگی استان و دیدار با مردم درخصوص اهداف این جشنواره و برکات این دهه با مردم صحبت خواهند کرد.

مهدوی نژاد با بیان اینکه مهمترین اهداف جشنواره المللی زیرسایه خورشید توسعه معنویت، اشنایی مردم و جوانان با سیره نورانی امام مهربانی‌ها، و ایجاد فضایی معنوی وزیارت از راه دور است.

 دبیراجرایی این جشنواره نیز دراین نشست گفت: دوازدهیمن سالی است که استان یزد میزبان جشنواره زیر سایه خورشید و خدام استان قدس رضوی است و برای اینکه این کار به صورت منسجم برگزارشود اولین گام، سازماندهی نیروها و کادر اجرایی جشنواره در استان است.

حجت الاسلام ناصرحیدری اظهارداشت: تشکیل هشت کمیته برای سازماندهی برنامه‌های دوازدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در نظرگرفته شده تشکیل کمیته نذورات، پشتیبانی، خدام امام رضا (ع)، مراسمات، طرح و برنامه، روابط عمومی، خواهران وحافظان ازجمله این کمیته‌ها است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: درمجموعه شهرستان یزد بیش از ۴۵۰ نفرخادم مشغول به خدمت هستند که درکل استان این آمار به بیش از ۲ هزار نفر خواهد رسید.

 حیدری افزود: دردوره گذشته این جشنواره بیش از ۲۸۰ برنامه برگزار شد و برای امسال به شکلی برنامه ریزی کردیم که با توجه به دوازدهمین دوره جشنواره ۳۱۳ برنامه در بهترین شکل ممکن برگزارخواهد شد.