به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان میزان تولید سالانه قارچ خوراکی  را در استان ۴۰۰ تن اعلام و اظهار کرد: قارچ خوراکی توسط ۵ واحد صنعتی و ۸۰ واحد مشاغل خانگی تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: دو واحد صنعتی در شهرستان بجنورد و اسفراین هر یک با ظرفیت ۲۰۰ تن با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت احداث‌شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: آموزش و انتقال یافته‌های علمی، صدور مجوزهای لازم و تأمین تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش جهت بهره‌برداران و متقاضیان ازجمله مهمترین اقدامات اجرایی جهاد کشاورزی می‌باشد.

شریکیان افزود: قارچ خوراکی ماده غذایی سالم، سرشار از پروتئین (۵-۶ درصد) باقابلیت جذب بالا، انواع ویتامین‌های B،C و مواد معدنی است. میانگین سرانه مصرف قارچ خوراکی در جهان ۴ کیلوگرم است و در کشور ما ۱.۲ کیلوگرم می‌باشد. کشورهای عمده تولیدکننده چین، آمریکا، لهستان، هلند می‌باشد.

وی در انتها گفت: فرهنگ‌سازی و بیان مزایای مصرف این ماده غذایی پر خاصیت و سرشار از آنتی‌اکسیدان نقش مؤثری در ارتقاء سلامت و افزایش تولید خواهد داشت.

انتهای پیام/