به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمید رضا ترکیان اظهار کرد: پوشش ۱۰۰درصدی اینترنت در روستاهای دارای شبکه مسی اردستان انجام شده است.

وی افزود: تعدادی از روستاهای باقی مانده همچون مرکز روستای مارچوبه، اشینه، ماربین، مزدآباد، سفیده امکانات اینترنت آن نصب و تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رئیس مخابرات شهرستان اردستان گفت: مرکزروستایی ماربین و سفیده هر کدام به میزان ۶۴پورت و مراکز اشینه و مارچوبه۳۲پورت و مزدآباد با۴۸ پورت به بهره برداری رسیده و تمام روستاهایی که در سطح شهرستان با شبکه مسی وجود دارد از نعمت اینترنت بهره مند می شوند.

ترکیان با بیان اینکه روستاهایی که شبکه مسی ثابت دارند به همراه روستاهای مجاور آن از پوشش اینترنت برخوردار هستند، تصریح کرد: تمام ۲۸مرکز مخابراتی روستایی اردستان مجهز به اینترنت پرسرعت ADSLشده اند.

وی تاکید کرد: توسعه شبکه مخابراتی را در چند نقطه روستایی و شهری همچون مهاباد، زواره و نیسیان، سایت دوم زواره که در دشت فرهنگ در چند روز اخیر افتتاح و وارد پوشش همراه اول شده است.

رئیس اداره مخابرات اردستان خاطرنشان کرد: سایت دوم شهید فائق اردستان هم زیر پوشش رفته و سه سایت دیگر اردستان با برطرف شدن مشکل فیبر نوری، پهنای باند سایتها خیلی بهتر خواهد شد.

ترکیان تصریح کرد: تمام روستاهایی که پوشش تلفن همراه دارند از نظر آنتن دهی مشکلی ندارد و تا کنون گزارشی مبنی بر عدم پوشش دریافت نکرده ایم.

وی همچنین یادآوری کرد: اردستان حدود هشت سایت تلفن همراه دارد و پوشش خیلی خوبی هم دارند که از نظر پهنای باند هم مشکلی وجود نداشته و چند نقطه را با بهینه سازی بهیود پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره مخابرات اردستان اعلام کرد: موضوع ۴G شهر مهاباد در دست اقدام بوده و اولین روستایی که در استان اصفهان ۴G آن وصل شد روستای ظفرقند اردستان بوده است.

ترکیان همچنین افزود: دو سایت مخابراتی در بخش زواره یکی در نیروگاه و دیگری در شهر زواره افتتاح و با وجود این دو سایت پوشش خوبی را برای شهرزواره و کویر با توجه به موضوع گردشگری بوجود آورده ایم.

وی همچنین تاکید کرد: این اداره باغ بر ۳۰ میلیارد ریال در بخش تلفن همراه شهرستان هزینه کرده و بالغ بر۵۰طرح مخابراتی در سال ۹۶ به اتمام رسیده یا در شرف شروع است که تا پایان سال به پایان می رسد.

انتهای پیام/فرخی