به گزارش پایگاه خبری ربیع، علی‌محمد هاشمی، با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های هلال احمر در روستاها، محلات و شهرهای استان، اظهار داشت: این خانه‌ها در شهرها و روستاهای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت با محوریت دهیاران و شهرداران ایجاد می‌شود.

وی افزود: به هر حال حادثه اتفاق می‌افتد و  کل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مردم توانمند شوند، می‌توانند خسارت ناشی از هر گونه حادثه را اعم از جانی و مالی به حداقل برسانند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه قرار شده خانه‌های هلال در متن جامعه قرار گیرد، گفت: به دنبال این هستیم که در روستاها و محلات، افراد را توانمند کنیم و محلی به صورت دهیاری، فرمانداری، فرهنگ‌سرا و هر مکان مناسب دیگری در محلات را برای آموزش مردم در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: مسئولان شاخه امداد و نجات در دو گروه زیر ۲۹ سال و بالای ۲۹ سال افراد را جذب می‌کنند و تیم‌های کنشگر محلی را تشکیل و سپس آموزش می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: آموزش‌ها شامل آشنایی با حوادث و نحوه برخورد با آنهاست و در حقیقت ارتباط با مردم محلات و جایی که هلال احمر وجود ندارد را خانه‌های هلال به عهده می‌گیرند.

وی با اشاره به ترویج اقدامات عام المنفعه در زمان غیر بحران، اظهار داشت: هلال احمر در مواقع غیر بحران هم اقدام به فعالیت‌های زیادی می‌کند، به عنوان مثال طرح “همای رحمت” و “فرشتگان رحمت” را در ماه رمضان و ایام عید نوروز دارد که براین اساس اقدام به ارسال بسته‌های غذایی برای نیازمندان می‌کند.

هاشمی افزود: تاکنون ۱۴۶ خانه داوطلبان در استان اصفهان ایجاد شده که درصدد تبدیل آنها به خانه‌های هلال هستیم  و سعی داریم تا پایان سال نزدیک به ۲۵۰ خانه هلال در سطح استان راه‌اندازی کرده و تا پایان برنامه ششم توسعه، روستاهای بالای ۵۰۰ نفر را پوشش و جامعه را به سمت توانمند شدن در مواقع بحران و حوادث پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ خانه هلال در سطح استان فعال است که ساختار خانه‌های داوطلبان به سمت خانه‌های هلال شدن هست و این تعداد رو به افزایش است.

انتهای پیام/