به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سهیلا ملکشاهی با اشاره به حجم بالای مراجعان به سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ۲۲ مورد از خدمات تامین اجتماعی در ایلام به صورت حضوری‌ انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در حال حاضر خدماتی چون مشاهده سوابق بیمه‌شدگان، فیش مستمری‌بگیران، نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی، نوبت‌دهی اینترنتی شعب، نمایش بدهی کارفرمایان، پرتابل درمان، کمیسیون پزشکی و ابلاغ الکترونیک به صورت اینترنتی و غیرحضوری ارائه شده و دیگر نیازی به مراجعه به شعب تامین اجتماعی در سراسر استان نیست.

وی در ادامه افزود: با استفاده از سامانه‌ جدید خدمات تامین اجتماعی نیازی به حضور در شعب تامین اجتماعی نبوده و خدمات مختلف را می‌توان به صورت غیرحضوری دریافت کرد.

ملکشاهی، درخواست دفترچه درمانی و استعلام استحقاق آن به صورت غیرحضوری، خدمات ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، مشاهده احکام و فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران در این سامانه غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: درخواست و مشاهده بازرسی کارگاه‌ها و ثبت اعتراض به بازرسی‌ها، استعلام وضعیت بیمه پردازی و ثبت اعتراض به بازرسی، خرید سابقه خدمت سربازی واخذ برگ پرداخت حق بیمه بیمه شدگان خاص و انجام تعهدات کوتاه مدت«غرامت دستمزد ایام بیکاری،کمک هزینه بارداری،کمک هزینه ازدواج،هزینه کفن و دفن » از اهداف سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی است.

ملکشاهی، خدمات فوق و ده‌ها خدمات دیگر را در راستای تکریم ارباب و رجوع دانست و یادآورشد: بیمه شدگان استان ایلام می توانند از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ایلام دریافت کنند.