به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۱۴ میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز مردم در هشت ماه امسال از بنادر به استان‌های مختلف کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزنی ۳۳ درصد و میزان سفر ۴۷ درصد افزایش یافته است.

«غلامحسین دغاغله» در آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار در اراک افزود: جابه جایی این کالاها از بنادر کشور همزمان با برداشت محصولات کشاورزی در برخی استان‌های با همکاری و هماهنگی مسئولان و رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی انجام شد.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این مدت از بندر امام خمینی (ره) و بقیه از سایر بنادر وارد کشور شده است، اظهار داشت: با ورود این کالاها اکنون ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل هوشمند در کشور خبرداد و افزود: این شرکت‌ها در راستای افزایش بهره‌وری در حمل و نقل برون شهری و استفاده از فناوری‌های نوین در جاده‌ها به بهره برداری رسیده‌اند

دغاغله اظهارداشت: بر این اساس نوبت‌دهی الکترونیک در بنادر، اثر انگشت، سامانه پلاک خوان و سامانه ارتباط پایانه و بندر به مناسبت شانزدهم آذرماه در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید.

دغاغله گفت: در شرکت‌های بزرگ مقیاس و هوشمند از فناوری‌های نوین در راستای حمل و نقل هوشمند بهره‌گیری شده و بین فعالیت این شرکت‌ها با حمل و نقل جاده‌ای ارتباطی وجود ندارد.

وی از افزایش ۸۱ درصدی جابه‌جایی زائران اباعبدالله الحسین در ایام اربعین امسال توسط سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور خبرداد و افزود: ۲ میلیون زائر در این مدت توسط هشت هزار دستگاه اتوبوس و تعدادی مینی‌بوس جابه‌جا شدند.

مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، پیگیری برای افزایش حقوق مستمری بگیران راننده را از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: نشست‌هایی برای افزایش حقوق این افراد با سازمان تأمین اجتماعی برگزار شده است.