به گزارش پایگاه خبری ربیع به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، مهندس علی اکبر آشوری در این بازدید پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مستقل نمودن تلفن گویای ۱۴۱در استان و بررسی روند اجرایی و بهره برداری از سامانه های هوشمند در محورهای استان عنوان نمود: سیستمهای حمل ونقل هوشمند میتوانند نقش بسیار مؤثری در دستیابی به تمامی اهداف طرح جامع حمل ونقل و ترافیک داشته باشند. لذا برای بهره گیری از این پتانسیل ، الزام است که با استفاده از روشهای مناسب ، نسبت به افزایش کارایی و بهره وری آنها اقدام نمود.

وی ادامه داد : میزان کارایی و بهره وری سیستم های حمل ونقل هوشمند تابعی از فن آوریهای اطلاعاتی و ارتباطی است که با سرعت بسیار زیاد در حال تغییر است. بنابراین با گذشت زمان، برنامه ریزی سیستمهای حمل ونقل هوشمند از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. از این رو برنامه ریزیهای انجام شده برای سیستمهای حمل ونقل هوشمند باید اجرایی و به روز باشند.

مهندس آشوری خاطر نشان ساخت : سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS)، بکارگیری فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد سیستم حمل ونقل است که می تواند موجب افزایش ایمنی از طریق کاهش وقایع ثانویه و کاهش نرخ تصادفات شود.

مهندس عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران نیز در این بازدید عنوان نمود: در راستای افزایش خدمت‌رسانی به کاربران جاده ای و بهره‌وری و کارآیی فعالیت‌ های اداره مدیریت راه های این اداره کل ، توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند به ویژه سامانه های ثبت تخلفات تردد و دوربین های نظارت تصویری جاده ای در دستور کار می‌باشد.

وی عنوان کرد : یکی از راهکارهای حل معضلات و مشکلات شبکه حمل و نقل جاده‌ای نظیر تراکم ترافیک و ایمنی استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل هوشمند می‌باشدکه ابزار و سامانه های حمل و نقل هوشمند با افزایش بهره‌وری امکانات موجود و با جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی سعی در مدیریت بهینه ترافیک محورها و ارتقاء شرایط ایمنی تردد در آنها دارد.

مهندس نجفی اظهار داشت : خوشبختانه در حال حاضر شرایط استفاده از سامانه های هوشمند حمل و نقل در مازندران رضایت بخش بوده ولی امیدواریم با هماهنگی و تعامل مسولین ذیربط و تلاش کارکنان این اداره کل گام های ارزنده ای در جهت ارتقاء و توسعه سامانه های مذکور در راستای افزایش ایمنی و خدمت رسانی به کاربران جاده ای در سطح محورهای مازندران برداریم.

گفتنی است مهندس یوسفی معاون مرکز مدیریت راه های کشور نیز در این بازدید مهندس آشوری را همراهی نمود.