به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: ۲۸ پروژه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در روستاها و شهرهای هشت‌گانه خراسان شمالی به افتتاح می‌رسد.

وی تصریح کرد: هتل و رستوران منصوری در شهر آشخانه، اقامتگاه‌های بومگردی در روستاهای روئین، زوارم، زیارت، حصار گلیان، نوده بام، قره خان بندی، خرق و روستای کلاته محمدعلی پهلوان ازجمله پروژه‌های قابل‌افتتاح در حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی بابیان اینکه اقامتگاه‌های بومگردی فرصتی برای توسعه پایدار گردشگری است که در تلاش برای رونق این بخش از گردشگری در استان هستیم، افزود: اقامتگاه روستای مردکانلو در شهرستان فاروج بااعتبار ۴۰۰ میلیون تومان بزرگترین پروژه این بخش در دهه فجر است.

وی عنوان کرد: مرمت و احیای ۳ آثار تاریخی و تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی است که به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: این پروژه‌ها درمجموع برای ۱۰۴ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/