به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ۴۰ هزار پروژه در دهه فجر توسط سپاه پاسداران در کل کشور انجام می شود که از این تعداد، ۱۰۴۰ مورد توسط استان همدان انجام پذیرفت.

سردار مظاهر مجیدی در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان همدان، عنوان کرد: یکی از اتفاقاتی که در انقلاب اسلامی رخ داد، حضور پررنگ مردم برای برپایی جشن های هرساله جمهوری اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب یک موجود زنده است و این سالگرد گرفتن به مثابه این است که این موجود زنده در حال پیش روی بوده و برما فرض است که هرساله در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امسال نیز با شعار ” افتخار به گذشته و امید به آینده انقلاب ” توجه ویژه ای شود.
وی به ویژگی های انقلاب اسلامی اشاره و تاکیدکرد: این انقلاب انسانی و تربیت انسان های طراز انقلاب بود که وحدت بین مردم و رهبری در ۲۲ بهمن موجب پیروزی انقلاب شد.

وی به اقدامات انجام شده در سپاه انصارالحسین(ع) اشاره و تصریح کرد: در راه اندازی گروه های جهادی برای محرومیت زدایی چهره استان، ۱۰ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی سازماندهی شدند و فعالیت هایی در طی این مدت داشته اند که در قالب گروه های دانشجویی، دانش اموزی، پزشکی، طلاب، زنان، مساجد، مهندسی عمران، مهندسی کشاورزی، ورزشکاران، فرهنگیان، حقوقدانان، کارگری و کارمندی تقسیم شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) تاکید کرد: ۱۵۰ هزار نفر در قالب گروه های جهادی ساماندهی شدند که ۹۰ هزار نفر اقا و مابقی خانم هستند.

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه از سال ۷۹ که بسیج سازندگی راه اندازی شد این گروه ها فعالیت های عمده ای انجام داده اند، تاکید کرد: راه اندازی راهیان نور برای اقشار مختلف، اعزام ۱ میلیون دانش آموز در طرح اردوهای هجرت، اعزام ۴۰ هزار نفر دانشجو به اردوهای راهیان نور و اعزام ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در قالب اردوهای محلات به مناطق عملیاتی بخشی از اقدامات سپاه بوده است.

وی تصریح کرد: خدمات پزشکی به ۲۳۴ هزار نفر، ۲۰ هزار عنوان خدمات فرهنگی و توزیع بسته حمایتی به خانواده های بی بضاعت در حدود ۲۵۰ هزار مورد محقق شده است.

مجیدی با بیان اینکه ۷ هزار و ۴۸ مورد پروژه عمرانی انجام شده است، تصریح کرد: وام اقتصاد مقاومتی ۶۱ میلیارد تومان واگذار شده و از این تعداد برای ۸ هزار و ۳۸۴ نفر اشتغال زایی شده است.

وی افزود: ۲۲ پروژه توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی به انجام رسیده و ۵۰۰ مورد جهیزیه برای نوعروسان توزیع شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: ساخت خانه محروم و نیازمند ۶۰ واحد در دست احداث است که ۳۰ واحد در دست اقدام بوده و در مجموع ۹۰ واحدخواهیم ساخت.

وی تصریح کرد: کارگاه اشتغال جوانان ۱۰ مورد وجود دارد که ۱۶ واحد در دست اقدام و در مجموع ۲۶ واحد، بهسازی معابر، طرح هادی و پل روستایی ۵ مورد در دست احداث، ۴ مورد در حال تکمیل شدن، مجموعه های فرهنگی ۵ مورد احداث و ۱۲ مورد در حال ساخت، مدارس روستایی ۵ در حال احداث و ۱۹۰ مورد در حال تکمیل، لایروبی قنوات ۵۳ مورد در دست اقدام، انتقال آب شرب و لوله گذاری ۱۰ مورد شروع و ۱۰ مورد در حال احداث است.