به گزارش پایگاه خبری ربیع، عباس جعفری با اشاره به اینکه اصلی‌ترین و آسان ترین راه برای اطفاء حریق، استفاده از آب بوده و یکی از راه‌های کاهش زمان در هنگام آتش‌سوزی، نصب شیرهای هیدرانت در سطح شهر است، اظهار داشت: با تصویب کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم و تأمین منابع از سوی شهرداری قم، تا پایان سال جاری ۱۰۰ عدد شیر هیدرانت در سطح شهر قم و اماکن پرجمعیت نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: نصب شیرهای هیدرانت در نقاط مختلف سطح شهر می‌تواند باعث تسریع در آبگیری خودروهای آتش‌نشانی و جلوگیری از اتلاف وقت در هنگام آتش‌سوزی شود.
جعفری با تصریح بر انجام طرح‌های مطالعاتی و معیارهای مورد نظر جهت مکان‌یابی این شیرها، عنوان کرد: با توجه به مقدار آب مورد نیاز با توجه به بار حریق، نوع ساختمان‌ها از لحاظ مقاومت در برابر حریق و غیره بهترین نقاط برای نصب شیرهای هیدرانت در سطح شهر جانمایی شده است.
وی گفت: با توجه به عدم امکان استقرار ایستگاه و امکانات و تجهیزات در برخی نقاط حساس و پر جمعیت، این شیرهای آتش‌نشانی به منزله استقرار دائم خودرو اطفایی بوده که از لحاظ انجام کار نیروهای امدادی آتش‌نشانی در زمان وقوع حوادث و اقدام به‌موقع جهت حفظ جان و مال شهروندان حاضر در این نقاط، بسیار مؤثر است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه این شیرهای جدید با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته، بر اساس وسعت و تراکم جمعیت، جانمایی شده و نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: مساجد و حسینیه‌ها و مجتمع‌های تجاری و اداری از مهم‌ترین اماکن یاد شده هستند.