تولیدی » سینما، تئاتر و تلویزیون » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1035263
شنبه - 16 دی 1402 - 10:14

یک طرح ناجی سینما می شود!

برای اولین بار طرح دوشنبه نیم بهای سینماها در هفته گذشته اجرا شد. طبق آمارهای اعلام شده بیش از ۷۸ هزار نفر روانه سینماها شدند و با استقبال قابل قبولی همراه بود. اما طبیعتاً برای ارزیابی نهایی بایستی چند هفته دیگر منتظر ماند. پیش از این نیز طرح بلیت نیم بها در سه شنبه‌ها اجرا می‌شد.

یک طرح ناجی سینما می شود!

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، برای اولین بار طرح دوشنبه نیم بهای سینماها در هفته گذشته اجرا شد. طبق آمارهای اعلام شده بیش از ۷۸ هزار نفر روانه سینماها شدند و با استقبال قابل قبولی همراه بود. اما طبیعتاً برای ارزیابی نهایی بایستی چند هفته دیگر منتظر ماند. پیش از این نیز طرح بلیت نیم بها در سه شنبه‌ها اجرا می‌شد.

این دو روز نیم بها معرف طرح شناورسازی قیمت بلیت سینماست، که طی یکی دو سال اخیر اجرا و مورد تاکید اهالی سینما قرار گرفته است. بر این اساس طبق نظرات مسئولان سینمایی اگر طرح دوشنبه و سه شنبه نیم بها مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد و کمکی به اقتصاد سینما داشته باشد، قطعاً این طرح ادامه خواهد داشت.

هدف از این طرح ایجاد شرایط عادلانه فرهنگی در بین مخاطبان وبهبودی شرایط اقتصاد و استهلاک سینماها است. در واقع با اجرای این طرح همه مردم با بضاعت مالی مختلف می‌توانند به سینماها رفته و فیلم مورد علاقه خود را ببینند.

از طرفی برخی از اهالی سینما به دلیل افزایش سرسام آور هزینه‌های تولید فیلم و سالن‌های سینما درصدد بودند که با افزایش قیمت بلیت بخشی از این هزینه‌ها را تأمین کنند، اما اکنون به جای افزایش قیمت بلیت سینما، طرح دوشنبه‌های نیم بها به اجرا درآمده و در صورت موفقیت این طرح و تأثیر در فروش بالای بلیت‌ها و در نتیجه جبران هزینه‌های موجود این طرح ادامه خواهد داشت.

اما در این میان برخی از سینماداران معتقدند طرح بلیت نیم بها در طی دو روز در هفته نه تنها کمکی به بهبود حال گیشه نمی‌کند، بلکه باتوجه به تجربه مشابهی که در سال‌های گذشته داشتیم این طرح با شکست همراه خواهد شد. به نحوی که به جای دوشنبه نیم بها شنبه نیم بها در نظر گرفته شده بود و نتیجه بخش نبود و به ریزش مخاطبان روزهای سه شنبه منجر شد. گرچه این نظر کاملاً مورد قبول نیست ،زیرا در طرح کنونی با یک روز فاصله و به دنبال هم انجام می‌شود و به نظر نمی‌آید سبب ریزش مخاطبان شود. چرا که در همین سه شنبه گذشته سینماها به اندازه هفته‌های قبل خود بلیت فروخته‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید این طرح در هفته جاری نیز مورد استقبال قرار می گیرد یا خیر؟البته بعید نیست فیلم هایی همچون هتل که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفته آنها را روانه سینماها کند.

نجمه کریمیان