به گزارش پایگاه خبری ربیع، اعضای شورای اسلامی شهر کاشان خواستار ایجاد روند یکسان برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اعم از کارگر و کارمند شدند.

 نشست رسمی شورا به ارائه گزارش یک ماهه سرپرست شهرداری کاشان و بررسی مشکلات حوزه خدمات شهری در زمینه حفاری ها و منصوبات تأسیساتی اختصاص یافت.

در ابتدا حسینعلی وکیل نایب رئیس شورا با یادآوری موضوع اوراق مشارکت،‌ بدهی فزاینده آن را با توجه به بهره بانکی بالا یادآور شد و از توافق با سازمان عمران برای تکمیل و فروش مجتمع میدانگاه آقا به عنوان یکی از راهکارهای حل این مشکل نام برد.

علی رسول زاده رئیس شورا نیز در ادامه با اذعان به مشکلات متعدد و مختلف شهرداری نظیر عدم مشخص بودن تعهدات، آرای در حال اجرا، مسدود بودن حساب، حقوق معوقه کارکنان و….، بر ضرورت اهتمام شورا و سایر دستگاه ها و نهادهای موثر در این زمینه به عنوان یک مسئله کلان منطقه ای تأکید کرد.

سرپرست شهرداری کاشان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یک ماه اخیر، تشکیل کمیته های مختلف نظیر کمیته تخصیص هزینه ها را متذکر شد و افزود: با توجه به عزم شهرداری برای ساماندهی تهاترها و مقابله برخی پدیده ها مانند ورود واسطه ها، اصلاح ساختار و شیوه این روند در دستور کار قرار گرفت که در قالب اعلام منابع تخصیص نقد و غیرنقد به صورت ماهیانه و جمع آوری اطلاعات در معاونت های ستاد، تعیین اولویت های عمرانی و خدماتی، عرضه بسته پیشنهادی و در نهایت تصمیم گیری در کمیته تخصیص هزینه ها و ابلاغ به مناطق و ستاد صورت می گیرد.

بهروز گرانمایه، ‌همچنین با اشاره به تشکیل کمیته برنامه ریزی امور انسانی،‌ از مدیریت و ساماندهی برخی نیروهای مأمور به خدمت، خرید خدمات و بوستان بان در ماه اخیر خبر داد.

وی همچنین در خصوص فعالیت های عمرانی و بهسازی در شهریورماه،‌ مصرف ۲۰ هزار تن آسفالت برای اجرای ۱۸۸ هزار متر مربع در زمینه معابر را خاطرنشان کرد و افزایش پنج درصدی آن نسبت به ماه گذشته یادآور شد.

سرپرست شهرداری کاشان، با اشاره به وجود موازی کاری ها در زمینه اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، تشکیل کمیته تخصصی در این حوزه را متذکر شد و افزود: سیاست گذاری های فرهنگی و اجتماعی در این کمیته شکل می گیرد و تصمیم برای مجموعه اجراکننده در این سازوکار اتخاذ می شود.

گرانمایه همچنین، به موضوع پرداخت حقوق کارکنان شهرداری نیز اشاره کرد و از تعدد و تنوع شیوه های پرداخت به عنوان یکی از چالش های موجود نام برد.

مجید شمس نایب رئیس کمیسیون اقتصادی،‌ برنامه و بودجه، یکسان سازی شیوه پرداخت حقوق کارکنان را به عنوان یکی از مطالبات شورا مطرح کرد و خواستار اجرایی شدن این خواسته از سوی شهرداری در آینده ای نزدیک شد.

علی هاشمی طاهری عضو شورا نیز خواستار رعایت عدالت در شیوه پرداخت حقوق در میان مجموعه های مختلف کارمندی و کارگری شد و بر لزوم یک ایجاد سیستم مشخص و یکسان برای این تحقق این امر تأکید کرد.

نایب رئیس و رئیس شورا نیز ضمن تأکید بر لزوم خواستار نگاه ویژه و بر مبنای اولویت نسبت به کارگران تنظیف و پرداخت حقوق و مزایای آنان شدند.

در ادامه جلسه معاون خدمات شهری شهرداری کاشان نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت های این معاونت، از چالش های موجود در این حوزه در مواجهه با فعالیت های سایر دستگاه ها،‌ به خصوص مجموعه خدمات رسان در بخش انرژی گلایه کرد.

محمد حسین واحدیان، عدم توجه برخی مجموعه ها به دریافت مجوز حفاری را یکی از مهم ترین مشکلات در این حوزه ذکر کرد و برخی اقدامات جایگزین شده نظیر عبور شبکه ها به صورت هوایی به منظور عدم پرداخت هزینه ها را در تقابل با مسائل ایمنی و زیبایی منظر شهری دانست.

علی رسول زاده رئیس شورا با اشاره به برگزاری جلساتی با مجموعه های آب و فاضلاب، برق و گاز، وجود نقطه نظرات مختلف را در این زمینه یادآور شد و خواستار بررسی موضوع برای یافتن راهکارهای عملی در کمیسیون خدمات شهری شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در این جلسه، عبور کابل های برق به صورت هوایی را علاوه بر مخدوش کردن سیمای ظاهری شهر، یک اقدام فنی نادرست از بعد ایمنی دانست و گفت:در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و رانش زمین که موجب حرکت اجتناب ناپذیر تیرهای برق و در نتیجه پارگی کابل ها می شود شاهد بروز بحران جدی در منطقه خواهیم بود.

وکیل، هزینه های شهرداری برای زیباسازی منظر شهری را یادآور شد و عنوان کرد: این موضوع به خصوص در بافت تاریخی اهمیت مضاعفی می یابد و شورا و شهرداری باید نسبت به هر عاملی که این زیبایی را به مخاطره می اندازد به شکل جدی موضع گیرد.

مجید شمس، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه نیز با اذعان به مشکلات مجموعه های مختلف حوزه خدمات انرژی، خواستار تعامل و اقدامات مشترک برای اتخاذ تمهیدی مشخص برای حل چالش ها شد.

انتهای پیام/