به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین با حضور خانواده‌های معظم شهدا، امام‌جمعه، فرماندار و برخی از مسئولین محلی و دانش آموزان این آموزشگاه یادواره ۷۱ شهید معلم و دانش‌آموز در محل دبیرستان شاهد ستایش در فضایی معنوی برگزار شد.

امام‌جمعه اسفراین در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا به‌ویژه شهید مطهری و شهدای دانش‌آموز و معلم اظهار کرد: عزت و اقتداری که امروز نظام اسلامی ما در دنیا پیداکرده به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر ایثار و فداکاری شهدا و جان‌فشانی و ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس نبود ما امروز نمی‌توانستیم در مذاکرات هسته‌ای این‌چنین سربلند دربیایم و آمریکا و ایادی را سر جایش بنشانیم.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در پیشرفت و تعالی نظام اسلامی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید با افزایش سطح بصیرت دینی خود ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و از آرمان‌های والای شهدا پاسداری کنند.

فرماندار اسفراین نیز با تشکر از برگزارکنندگان این یادواره و گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره تمامی شهدا بیان کرد: با توجه به نیاز جامعه دانش‌آموزی برای الگوبرداری از قهرمانان و اسوه‌های حقیقی، برگزاری چنین یادواره‌هایی آن‌هم با مشارکت دانش آموزان سبب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان آن‌ها می‌شود.

طاهر رستمی به تلاش‌های دشمن برای انحراف نسل جوان اشاره کرد و افزود: دشمن امروز برای انحراف نسل جوان و انقلابی ما دست به تهاجم فرهنگی زده است که برگزاری چنین یادواره‌های می‌تواند مانع از به ثمر رسیدن اهداف شوم آنان گردد.

قرائت سرود و اجرای دکلمه و تجلیل از خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه‌های یادواره ۷۱ شهید سرافراز شهرستان اسفراین بود.

انتهای پیام/