به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، قاسم جعفری عضو هیات علمی دانشگاه و نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس طی یادداشتی به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ( روز قدس ) نوشت:منشور مستحکم گام دوم انقلاب را باید نسخه امروزی نامه امام علی به مالک اشتر برای تبیین  آیین حکمرانی به هنگام منصوب شدن به ولایت مصر دانست. رهبر حکیم انقلاب در این منشور عبارتی زیبا دارد؛ تنها انقلابی است که یک چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سرنهاده است.

اگر نگاهی اجمالی به اصیل‌ترین آرمان‌های انقلاب بیفکنیم خواهیم دید که بازگشت مسجدالاقصی و بیت‌المقدس به آغوش امت اسلامی و آزادی فلسطین جایگاه اول در عرصه اهداف اعتقادی و فراملی را دارد.

رژیم ننگین و ولد نامشروع اسرائیل با  نیرنگ و زور سرنیزه و ذبح؛ اسارت یا تبعید و آوارگی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین شکل‌گرفته است. رژیمی که هیچ‌یک از شاخص‌های کشور شدن (سرزمین، ملت و حکومت) را نداشت. قدرت‌های ظالم با تمسک به هژمونی سلطه و تهدید و تطمیع و برخورداری از ابزار اقتصاد و تکنولوژی از یک سو و ترس و وادادگی و حماقت و بی‌ریشه بودن و خیانت حکام بلاد اسلامی از دیگر سو خواست نامشروع خود را تحمیل کردند و به خیال خام خود ملتی را در مسیر فراموشی قراردادند.

گر چه جهل و بی‌حالی و استضعاف فکری ملت‌ها و خفقان حاکم بر فضای بسیاری از کشورها هم عامل مهمی در استمرار این وضع اسفبار است.

در قاموس نهضت امام خمینی قدس و فلسطین کلیدواژه همیشه زنده و مسئله اول جهان اسلام است. این مشرب ریشه در رویه ظلم ستیزانه و مظلوم یاری ملت انقلابی ایران دارد که آبشخور اصلی آن قرآن کریم و سیره نبوی و سنت ائمه اهل‌البیت می‌باشد.

انقلاب اسلامی روحیه مبارزه و جهاد را در جان فلسطینی‌های مغضوب دمید و آنان را به پیروزی قطعی باورمند ساخت. جمهوری اسلامی تنها به اقدامات فرهنگی و  حرکات  سیاسی و دیپلماسی مثل تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران  به سفارت فلسطین اکتفا نکرد بلکه به تقویت عملی و میدانی فلسطینی‌ها پرداخت تا جایی که امروز به‌جای ” ثوره الحجاره ” بااقتدار به مقابله موشکی در برابر موشک  و اعمال تجاوزکارانه رژیم کودک کش دست می‌زنند.

اینک قطار مبارزه و جهاد به نقطه سرنوشت‌ساز خود رسیده است. رییس‌جمهور امریکا در راستای اجابت و بلکه امتثال سریالی خواسته‌ها و دستورات لابی صهیونیستی قصد رونمایی از خیانت بزرگ تاریخی با عنوان ” معامله قرن ” را دارد که رکن مهم و پشتوانه اصلی آن رژیم‌های خیانت‌کار  آل سعود و شیخ‌نشین امارات و سایر سست عنصران منطقه است. گر چه نسخه نهایی و رسمی ” معامله قرن ” هنوز منتشرنشده است اما بر اساس مفاد فاش شده قدس برای همیشه از دست مسلمانان خارج می‌شود. فلسطینی‌های آواره (حدود ۶ میلیون) حق بازگشت ندارند. فلسطینی‌های کرانه باختری و نوار غزه باید خلع سلاح شوند. از داشتن ارتش محروم‌اند و تنها اجازه پلیس داخلی به حکومت خودمختار داده می‌شود. فلسطینی‌ها باید با آرمان‌های خود  وارد صلح نهایی با رژیم صهیونیستی شوند و قیومت همیشگی آن را بپذیرند.

در این میان تنها وعده‌ای که به آنان داده می‌شود سرمایه‌گذاری اقتصادی رژیم‌های عربی مثل ساخت فرودگاه و بندر تجاری کنترل‌شده در درون مرزهای حکومت خودمختار است. در همین راستا مدت‌هاست که با آشکار شدن روابط دولت‌های خائن عربی با رژیم صهیونیستی آنان بی‌پروا و با سرعت در مسیر عادی‌سازی حرکت می‌کنند و می‌خواهند با توسل به پول و پروپاگاندای رسانه‌ای خطر موهوم و نظریه ایران هراسی را به‌جای دشمن اصلی و واقعی به خورد ملت‌ها بدهند.

جالب آن است که آش معامله قرن آن‌قدر شور است که حتی محمود عباس که خود سال‌ها با  مذاکره‌های بی‌فایده آرمان‌های فلسطینی را در معرض خطر قرار داده و ضربه‌های فراوانی بر پیکر نحیف آن وارد ساخته در اوج عصبانیت می‌گوید:” معامله قرن برود به جهنم “. در چنین شرایطی برگزاری روز قدس و به میدان آمدن ملت ایران تنها پشتیبان واقعی فلسطینیان یک ضرورت آشکار و واجب سیاسی اجتماعی است که ترک آن قابل‌بخشش نیست.

به تعبیر یک نشریه امریکایی، ترامپ و هم‌پیمانانش چند چیز را درباره دوستان و یاران  ایران نفهمیده‌اند. ۱ – دوستان ایران (مثل حزب‌الله، جهاد اسلامی  و حماس، انصار الله، حشد الشعبی و..) مزدور نیستند یعنی چون مزدوران بلک واتر در عراق، سربازان سودانی در یمن یا شهروندان افریقایی در جمع داعشیان برای پول نمی‌جنگند. ٢-  مبارزه اینان اعتقادی و آرمانی است. ٣ – تحت تأثیر القائات تفرقه‌افکنانه مذهبی قرار نمی‌گیرند بلکه با گذر از این چالش  (استعمار ساخته) اهداف بلند و مشترک تشکیل حکومت اسلامی و تمدن سازی را مدنظر دارند.

دلیل داشتن چنین بازوان استراتژیک و تعیین‌کننده در منطقه صداقت ملت و نظام اسلامی در ادعای ظلم‌ستیزی و مظلوم یاری خویش است. یکی از تجلی‌گاه‌های بروز این صداقت حضور میلیونی روزه‌داران صادق است که قدس را فریاد می‌زنند و شاخ غول استکبار را می‌شکنند.

دفاع جانانه ملت ایران از فلسطین علاوه برجذب دل‌های عموم مسلمانان عالم اینک یکی از عوامل مهم وحدت ملی در داخل شده است. از آن روز که امام خمینی آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کرد بسیاری از آحاد ملت‌های اسلامی و به‌ویژه نخبگان و فرهیختگان و حتی صاحبان وجدان‌های بیدار از سایر ادیان و نحله‌ها با شگفتی در رونق بخشی به این مراسم کوشیدند و روشنگری‌های فراوان صورت گرفت و همین مسئله سوء سریره و ماهیت نوکر مآبی حکام دل‌بسته به  استکبار را افشا کرد.

همین مسئله باعث شد آنان روزبه‌روز با این انقلاب و مردم انقلابی  ایران احساس دشمنی بیشتر کنند. آنان برای بدبینی ملت‌ها از حربه اختلاف‌افکنی مذهبی استفاده کردند و تهمت‌ها ساختند که منشأ انقلاب اسلامی شیعه‌گری است و آنان می‌خواهند همه مسلمانان را شیعه کنند! با چنین فلسفه‌ای گروه‌های تروریستی چون القاعده، داعش، النصره و.. را ساختند و جنگجویان باانگیزه مذهبی را  فراهم آوردند این در حالی است که بیشترین هزینه‌هایی که از جانب دشمن مثل جنگ و تحریم اقتصادی بی‌سابقه و فشارهای سیاسی و غیره  بر ملت ایران تحمیل‌شده است صرفاً به خاطر حمایت از اهل سنت است مثل همین حمایت قاطع از قضیه فلسطین، حضور صادقانه در کنار مردم سنی مذهب بوسنی و هرزگوین ، آزادسازی بخش‌های سنی نشین عراق و سوریه از اشغال داعش در آن روزهای سخت و بدین‌سان برای ضمیرهای روشن و طالبان حقیقت معلوم گشت که طبع این ملت بلندتر از این کژتابی‌ها و تهمت‌های بی‌پایه است.

در پایان یک بار دیگر تأکید می‌کنیم ملت ایران به‌حکم عقل و شرع و بصیرت اجتماعی و سیاسی و در لبیک به ندای رهبری حکیم خود با دهان و زبان روزه برای حمایت از مظلومان فلسطین می‌آیند چون خوب می‌دانند که شاید دست برداشتن آنان از پشتیبانی فلسطین مساوی باشد با موفقیت حکام مزدور عرب درفروش سرزمین انبیای الهی، مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و سرمنزل سفر معراج نبی اعظم و قدس و فلسطین عزیز به ثمن به خس در قالب ” معامله قرن “.

آری ملت ایران به کمک سایر ملت‌های آزاده و مسلمان و در سایه لطف و قدرت الهی  و بنا بر خصلت وفاداری به آرمان‌های اصیل انقلابشان این توطئه شیطان بزرگ، صهیونیست‌های غاصب و حامیان بین‌المللی و مزدوران منطقه‌ای آنان را نیز همچون گذشته طعم تلخ شکست می‌چشانند و جبهه مقاومت را بر قله عزت خواهند نشاند.

انتهای پیام/