به گزارش پایگاه خبری ربیع،به زودی امکان به روز رسانی نرم افزارهایی که به صورت آفلاین و از طریق نرم افزارهایی انتقال فایل میان کاربران به اشتراک گذاشته می شوند قابلیت هایی مانند به روز رسانی اپلیکیشن و دریافت تاییدیه از گوگل پلی را دریافت می کنند. این قابلیت برای کشورهایی مانند ایران که سرعت اینترنت پایین تر از حد معمول است بسیار کاربردی به نظر می آید.

به صورت عمومی گوگل پلی این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند به صورت مستقیم  اپلیکیشن هایی که نیاز دارند را از طریق استوررسمی گوگل دریافت کنند. اما امروز خبری منتشر شد که نشان می دهد کاربرانی که برخی از نرم افزار های خود را به ورت آفلاین و از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات دریافت می کنند می توانند به زودی با امنیت بیشتری با این موضوع رو به رو شوند زیرا گوگل اعلام کرده است که به زودی برای این کاربران و حفظ امنیت آنها برنامه اساسی دارد.

به طور کلی این کاربران نمی تواند در زمان دریافت فایل مرحله عبور از امنیت گوگل پلی را رد کنند و بر روی گوشی موبایل نصب شود که از دید گوگل احتمال سرقت اطلاعات بسیار بالا می رود از طرفی دیگر کاربرانی که نسخه اصلی را از این استور دریافت نکنند نمی توانند به روز رسانی های خود شرکت سازنده را دریافت کنند که این امر برای بسیاری از نرم افزار ها امری ضروری است با این وجود گوگل قصد دارد تغیراتی را ایجاد کنند که کاربران کشور هایی که دسترسی کامل به گوگل پلی ندارند بتوانند از این قابلیت به صورت کامل بهره مند شوند و از استور گوگل استفاده کامل کنند . با توجه به اینکه این موضوع نیاز دارد بخش از حجم نرم افزار به آن اختصاص داده شود باید این انتظار را داشت که حجم اپلیکیشن ها کمی افزایش پیدا کند حال باید دید این امکان در کشور های که سرعت اینترنت پایینی دارند با چه استقبالی رو به رو می شود.