به گزارش پایگاه خبری ربیع،تاکنون شده گوشی های هوشمند سال ۲۰۴۰ را تصور کنید و به قابلیت های که در اختیار کاربران قرار می گیرد تفکر کنید بدون شک این گوشی های هوشمند با موبایل های در حال حاضر متقاوت است . تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است و پیش بینی های جالبی مطرح شده حال قصد داریم به بررسی برخی از این ویژگی ها بپردازیم:

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی های موبایل از تکنولوژی های صفحه نمایش های بزرگتر مانند تلویزیون بهره می گیرند جدای از کیفیت صفحه نمایش بدون شک باید شاهد صفحه نمایش هایی بدون حاشیه و گوشی های هوشمند که حتی قاب پشتی آن ها نیز صفحه نمایش است و قابلیت تغییر اندازه صفحه نمایش نیز وجود خواهد داشت با این وجود یک نکته بسیار اهمیت دارد و آن هم عرضه گوشی های هوشمند با صفحه نمایش های متفاوت از نظر ظاهری خواهد بود صفحه نمایش هایی که تنها برخی از آن ها را در تیزر های تبلیغاتی مشاهده کرده ایم .

دوربین

در حال حاضر برترین تکنولوژی استفاده از سه لنز دوربین برای گوشی های موبایل است اما در آینده ایی نزدیک باید شاهد قابلیت ضبط ویدئو اولترا اسلوموشن با کیفیت ۱۶K باشیم . تصور این قابلیت بسیار عالی خواهد بود همچنین به زودی شاهد دوربین های با بزرگنمایی ۲۰ برابر هستیم. یک سوال نیز بسیار جالب است که دوربین های آینده حداکثر از چند لنز دوربین اصلی استفاده خواهند کرد؟

حافظه داخلی و رم نرم افزاری

در حال حاضر گوشی های هوشمند با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و رم نرم افزاری ۸ گیگابایتی در بازار موجود است و با توجه به پیشرفت سریع در این زمینه باید شاهد گوشی های هوشمند ۱۰ ترابایتی با رم نرم افزاری ۳۲ گیگابایت DDR7 باشیم. با یک سوال بسیار جالب وجود دارد و آن هم بررسی این موضوع است که گوشی های هوشمند سال ۲۰۴۰ باز هم قابلیت استفاده از حافظه خارجی را برای کاربران مهیا خواهند کرد ؟ موضوعی که شاید کمی خنده دار باشد.

باتری

بدون شک باتری های گوشی های هوشمند در بدترین حالت پنج روز شارژ را برای کاربران به همراه خواهد آورد . البته باتری های این گوشی های هوشمند نیز مطابق باتری های گوشی های فعلی شارژ نخواهد شد و باید شاهد شارژ شدن این گوشی های هوشمند توسط حرکت دست در حین کار کردن با گوشی های موبایل ؛ نور خورشید و … باشیم.