به گزارش پایگاه خبری ربیع، ترس از خرید محصولی چینی در میان مخاطب‌های تکنولوژی برای سال‌هاست که خریداران ایرانی را تعقیب می‌کند و اکنون برای مدتی است که امکان تجربه‌ای متفاوت و اقتصادی را از آن‌ها گرفته. خرید تولیدات ژاپن و کره جنوبی برای مدتی طولانی به عنوان اصل شماره یک خرید در بازار ایران شناخته می‌شد، اما اکنون وضعیت این موضوع به خصوص درباره تلفن‌های هوشمند به کلی تغییر کرده. در شرایطی که همچنان اپل و سامسونگ مشغول فروش تلفن‌های گران‌قیمت خود هستند، دیگر تولیدکنندگان مبتنی بر اندروید همچون ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سونی روزهای سختی را پشت سر گذاشته عملاً گزینه‌های معرفی شده از سوی آن‌ها توانایی جذب مخاطب را ندارد.

در مقابل، اما چینی‌ها با برندهای ناشناخته پا به بازار گذاشته و از رویکرد اقتصادی کاملاً متفاوتی استفاده کردند تا محصولات خود را جذاب‌تر از همیشه معرفی کنند. اگر هنوز هم از خرید محصولات چینی اطمینان ندارید باید بگوییم که بازار تلفن‌های هوشمند امروز تفاوت‌های بسیاری با چند سال اخیر دارد و همین موضوع باعث شده محصولات چینی برندهایی همچون شیائومی، هوآوی، وان‌پلاس یا حتی اوپو با کیفیت تقریباً مشابه برندهای کره جنوبی (ویا حتی بهتر)، اما قیمتی به مراتب پایین‌تر را ارائه کنند. امروزه گوشی‌های چینی طیف وسعی از مخاطبان را در بر می‌گیرند گوشی‌هایی سطح بالا که حتی در برخی موارد از گوشی‌های برندهای کره‌ای هم گران‌تر است و البته گوشی‌هایی میان رده و ارزان قیمت که کیفیت قابل قبولی دارند. به عنوان مثال وان پلاس ۷ پرو یکی از گوشی‌های گران قیمت چینی است. ان‌پلاس ۷ به‌عنوان مدل جدید گوشی‌های وان‌پلاس، به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید با رابط کاربری باکیفیت اکسیژن مجهز شده است.

پرچمدار فعلی وان‌پلاس برای انجام وظایف مختلف از تراشه قدرتمند ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام استفاده می‌کند. آمار موجود از بررسی پردازنده‌ها نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸۵۵ در حال حاضر توانایی انجام تمام خواسته‌های کاربر را با بالاترین سرعت ممکن در اختیار دارد. جدیدترین گوشی وان‌پلاس نمایشگر ۶.۴۱ اینچی از نوع آپتیک امولد با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و می‌تواند تجربه لذت‌بخشی از تماشای محتوای بصری را به‌شما منتقل کند. شش گیگابایت حافظه رم درکنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت، از دیگر ویژگی‌های وان‌پلاس ۷ هستند؛ نکته جالب‌توجه این است که باتری محصول موردبحث، از فناوری شارژ سریع ۲۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. این موبالی قدرتمند حدود ۱۱ میلیون تومان قیمت دارد در حالی که گوشی اپل با چنین مشخصاتی حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت گزاری می‌شود.