به گزارش پایگاه خبری ربیع،  دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در راستای تحقق اهداف زیست محیطی شرکت و کمک به ارتقاء و بهبود محیط زیست،‌ مفتخر است برای نهمین سال متولی موفق به دریافت گواهینامه آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده است.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان گفت: پایش محیط زیست و شناسائی و اندازه گیری آلودگیهای محیطی مبنای تصمیم گیری در مدیریت زیست محیطی است.

فخری اضافه کرد: قضاوت صحیح  و برنامه ریزی اصولی جهت رفع مشکلات زیست محیطی بدون اتکاء به اندازه گیریهای مطمئن با کمک سیستم های نوین و توانمند در پایش ممکن نیست.

وی افزود: بخش های مختلف آزمایشگاهی دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و مدرن و به کمک نیروهای متخصص و مجرب و مطابق با آخرین ویرایش روش های استاندارد آزمون های آب و فاضلاب، ضمن پایش و کنترل کیفیت آب منابع، مخازن و شبکه توزیع آب شرب کلانشهر تبریز و سایر شهرهای استان، همکاری و تعامل بسیار خوبی با سازمان حفاظت محیط زیست استان داشته و نسبت به نمونه برداری و سنجش پارامترهای زیست محیطی براساس آیین نامه و مقررات جاری مشمول طرح اجرای خود اظهاری صنایع اقدام می نماید.

در همین راستا آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی برای نهمین سال متوالی موفق به تمدید و دریافت گواهینامه آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست کشور گردید.