پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1032567
سه شنبه - 2 آبان 1402 - 13:47
نگاهی به برنامه تلویزیونی «جام جم»؛

گفتگوهای نقادانه

برنامه تلویزیونی «جام جم» به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و اجرای سید احمد موسوی صمدی دوشنبه شب ها از قاب شبکه یک سیما پخش می شود.این برنامه با نگاهی نقادانه به رویکردهای کلان فرهنگ و رسانه می پردازد.عمده مسائل مطرح شده در این برنامه چالش هایی است که صدا و سیما با آن دست و پنجه نرم می کند.

گفتگوهای نقادانه

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، برنامه تلویزیونی «جام جم» به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و اجرای سید احمد موسوی صمدی دوشنبه شب ها از قاب شبکه یک سیما پخش می شود.این برنامه با نگاهی نقادانه به رویکردهای کلان فرهنگ و رسانه می پردازد.عمده مسائل مطرح شده در این برنامه چالش هایی است که صدا و سیما با آن دست و پنجه نرم می کند.

از جمله این چالش ها برنامه سازی و حضور یا عدم حضور سلبریتی ها در تلویزیون است که مخاطبان را به آن جلب کرده است.در واقع این برنامه چالشی است و بسیاری از مطالب گفته شده از سوی مهمانان به صورت صریح و بی پرده گفته می شود.بنابراین جام جم تلفیقی از حاشیه های مطرح شده درباره صدا و سیما و نقد تولیدات و عملکرد تلویزیون است.از این رو سازمان صدا و سیما خود را در معرض شدیدترین انتقادات آنهم در یک برنامه زنده قرار داده تا شاید بتواند اعتماد مخاطبان را به خود بازگرداند.

در این برنامه گفتگوها به صورت یک مهمان و یا دو مهمان در موضع مخالف و موافق موضوع مطرح شده ایراد می شود .بدین ترتیب زمانی که از یک مهمان در برنامه دعوت می شود مجری رو در رو با آن و متضاد با صحبت های مهمان او را به چالش می کشاند.

در ارتباط با مجری این برنامه موسوی صمدی توانسته بدرستی از عهده اجرا برآید و در چالش با مهمان به خوبی ظاهر شود و در ارتباط با موضوعات مطرح شده تسلط کافی دارد.صراحت و مخالفت های به موقع مجری نیز قابل تحسین است.البته نقدهایی نیز به وی وارد است و باید به درستی زمان برنامه را مدیریت کند. تا شاهد پایان باز گفتگو نباشیم.

یکی از ویژگی های «جام جم» که این برنامه را از برنامه های گفتگو محور دیگر جدا می کند صراحت آن است.و این ویژگی بر جذابیت و چالشی شدن گفتگوها کمک می کند.به طور مثال در یکی از برنامه ها مهمان به طور غیر مستقیم از یک چهره صحبت می کرد ولی مجری صراحتا نام او را به کار برد.

در جمع بندی بیان این نکته لازم است و اینکه در حال حاضر «جام جم» توانسته با پرداختن به موضوعات و چالش های موجود در صدا و سیما خروجی قابل قبولی داشته باشد و رویکرد متفاوتی از رسانه ملی را به نمایش بگذارد.حال باید منتظر ماند و دید آیا در ادامه نیز می تواند نگاه مخاطب را حفظ کند و یا اینکه به سرنوشت دیگر برنامه های چالشی تلویزیون دچار شود.

نجمه کریمیان