به گزارش پایگاه خبری ربیع، فریدون صدیقی در کارگاه آموزشی «تکنیک‌های سوژه‌یابی و سوژه‌سازی» به معرفی روش‌های اصول یافتن سوژه خوب و چگونگی انتشار یک سوژه در رسانه پرداخت و تجربه‌های ماندگار خود در طول حدود نیم قرن روزنامه نگاری را بیان کرد. کتابخانه مرکزی اصفهان صبح تا عصر روز (پنجشنبه- ۱۷ بهمن ماه) به همت فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان، میزبان برپایی کارگاه آموزشی «تکنیک‌های سوژه‌یابی و سوژه‌سازی» بود. فریدون صدیقی با سابقه حدود ۴۷ ساله در تاریخ روزنامه نگاری ایران که در شکل‌گیری و حیات ده‌ها روزنامه و مجله نقش داشته است، در این کارگاه، اظهار کرد: آنچه مخاطب را برای خواندن یک مطلب ترغیب می‌کند، موضوع یا سوژه خوب است. به همین دلیل سوژه‌یابی یکی از پایه‌ای‌ترین اصول در نگارش و تولید محتوا است. به گفته وی به تعداد افراد روی کره زمین سوژه وجود دارد و مشاهده همراه با تعمق و تفکر است که خبرنگار را به سمت سوژه‌های ناب هدایت می‌کند. ه گفته صدیقی همه چیز تکراری است و سوژه‌ها هم تکراری هستند، آنچه تکرار را از گزارش می‌گیرد، زاویه دید متفاوت است. اینکه از چه زاویه‌ای به یک موضوع کهنه نگاه شود، مهم است. در نهایت یک پرداخت خوب منتج به یک گزارش خبری خوب می‌شود. وی ادامه داد: تفکر، فکر کردن تنها نیست، بلکه فکر کردن آگاهانه است که باید همراه با تخیل باشد. یک روزنامه نگار باید بداند که بدون قوه تخیل نمی‌توان روزنامه نگار موفقی بود. این روزنامه نگار در توصیف یک خبرنگار و روزنامه نگار موفق گفت: روزنامه نگار کسی است که کنجکاو است، دنیای اطراف را با دید پرسشگر دنبال می‌کند و همواره در جستجوی علت پدیده‌ها است. خبرنگار باید بداند که رسانه باید جلوتر از مردم عادی باشد و در جایگاه یک کارشناس و تحلیلگر گزارش نویسی کند. خبرنگار موفق دارای قوه تخیل است، بیان روایی خوب دارد و غیرقابل پیش بینی است؛ اگر فردی فاقد این ویژگی‌هاست، حرفه خبرنگاری به درد او نمی‌خورد. وی ادامه داد: روزنامه نگار باید نسبت به پدیده‌ها حساس باشد و واکنش سریع داشته باشد. کار روزنامه نگار این است که خوب ببیند. روزنامه نگار باید با دیگر افراد جامعه فرق داشته باشد.