به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز با حضور اعضا، شهردار، مدیران و معاونان شهرداری کرج و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات شورا برگزار شد.

حسین محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: برای سومین بار است که تذکر می دهم و درخواست می کنم نشستی با حضور واحدهای نظارتی (حراست و بازرسی) شهرداری کرج برگزار شود تا اعضای شورای شهر کرج نیز در جریان اتفاقات پیش آمده قرار گیرند.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: واحدی به نام اداره کل بازرسی با شرح وظایف گسترده در شهرداری کرج وجود دارد که وظیفه آن پیشگیری و جلوگیری از برخی اتفاقات و موضوعاتی است که بعضا در رسانه ها نیز مورد گفت و گو قرار می گیرند پیش از آن که نهادهای نظارتی خارج از مجموعه شهرداری به آن ها بپردازند.

وی هدایت عملیات بازرسی و کنترل عملکرد و نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در بدنه شهرداری، برنامه ریزی برای نظارت، بازرسی و کنترل عملکرد و رفتار مسؤولان و کارکنان و اعلام موارد تخلف را از جمله وظایف واحد بازرسی دانست و بیان کرد: اداره کل بازرسی شهرداری با این تشکیلات و تشریفات به چه کاری مشغول است که ما در شورای دوره پنجم شاهد اتفاقاتی بودیم که به موجب آن ها اعضای شورا به مراجع و سازمان های نظارتی و قضایی احضار و بعضا بازداشت شدند؟

احد رسولی، رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه برخی مدیران شهرداری وعده افتتاح هر ماه یک پروژه را داده بودند اما این اتفاق نیفتاد، خاطرنشان کرد: آقای شهردار رصد کنید هر مدیری مدعی افتتاح پروژه هایی شد باید برای پروژه های خود روز شمار تهیه کند؛ مدیران صاحب حرفی که می زنند و مرد عمل به آن باشند!

کارگران شهرداری حقوق ۶ ماهه خود را دریافت نکرده اند

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: اطلاعاتی از کارگران پروژه قطار شهری شهرداری کرج مبنی بر اینکه ۶ ماه است حقوق و دستمزدشان را دریافت نکرده اند به دست ما رسیده است اما یکی از مدیران شهرداری طی گفت و گویی اظهار کرد که بیشتر از دو ماه از حقوق آن ها باقی نمانده و مابقی پرداخت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: از مدیران شهرداری خواهشمندم هنگام گفت و گو واقعیت و حقیقت را مطرح کنند زیرا با بیان عدم واقعیت نه تنها مشکلی در شهرداری برطرف نمی شود بلکه شرایط بدتر هم می شود.

وی با بیان اینکه مدارک و مستنداتی نیز در این رابطه تهیه شده که در صورت تمایل مدیران ارائه خواهد شد، اظهار کرد: گفت و گویی با معاون اقتصادی مالی شهرداری کرج در خصوص تأمین منابع مالی صورت گرفت که هر چه سریعتر جلسه ای در این رابطه برگزار شود تا نسبت به حل این موضوع اقداماتی صورت گیرد اما تاکنون هیچ اقدام مؤثری در این رابطه به عمل نیامده است.

رسولی ادامه داد: امید است در طول هفته جاری کمیته تأمین منابع مالی تشکیل شود و ما بتوانیم این موضوع مهم را حل کنیم؛ ای کاش شهردار کرج تمام مدیران شهرداری را گرد هم جمع کند و به محل فعالیت کارگران ببرد تا از نزدیک در جریان سختی ها و فعالیت کارگران قرار گیرند.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج خواستار بررسی های بیشتر در خصوص پرداخت حقوق کارگران شد و بیان کرد: شورای شهر به پروژه های شهری اهمیت می دهد؛ مدیران برای ما تفاوتی ندارند اما دست مدیری را که شبانه روزی در تلاش است می بوسم؛ باید رویه ای جاری شود تا مدیران به اجرای بودجه عملیاتی و راهبردی تهیه شده در شهرداری اهتمام ورزند.

غدیر مهدوی کلیشمی، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: نامه ای در خصوص بررسی تفریق بودجه سال ۹۶ به همکاران ارسال شد که گزارش جامع تفریق بودجه را بررسی و نقطه نظرات خود را در این رابطه بیان کنند اما هیچکس اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

لزوم تشکیل سه کمیته برای بررسی تفریق بودجه سال ۹۷

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بخش عمده ای از مسؤولیت های اعضای شورای شهر را نظارت بر هزینه کرد بودجه قابل توجه یک شهر بزرگ دانست و بیان کرد: از همکاران خواهشمندم برای بررسی تفریق بودجه یک سال وقت بیشتری صرف کرده و چگونگی هزینه کرد بودجه را بررسی کنند.

مهدوی کلیشمی ادامه داد: از اعضای شورای شهر تقاضا می کنم سه کمیته در خصوص تفریق بودجه سال ۹۷ تشکیل شود و در جلسات تشکیل شده کمیته ها گزارشات مشاهده شود و بررسی عالمانه ای از بودجه ۹۷ و نحوه هزینه کرد آن صورت گیرد.

انتهای پیام/گ/۱۱۰۵/س/