به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، در چهارمین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، کنسرت گروه پازل در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

این گروه موسیقی پاپ که نخستین آلبوم رسمی خود را سال ۹۵ عرضه کرده است و در میان قشر جوان جایگاه مورد پسندی دارد، به سرپرستی علی رهبری و آرین بهاری در ساعات پایانی شنبه ۲۷ بهمن ماه روی صحنه رفت.

عوامل گروه با احوالپرسی موزیکال روی صحنه آمدند و با اجرای قطعه «دلارام» همراه با نورپردازی خاص سالن موجب تهییج حضار و همخوانی آنها در اجرای اولین قطعه شدند. نورپردازی مستقیم به چشمان مخاطبان در اوایل برنامه آزاردهنده بود که در ادامه تغییر یافت و مطلوب شد.

علی رهبری خواننده اصلی گروه قطعه «دلداده» را بی‌وقفه با تنظیم جالب آرین بهاری به قطعه قبلی متصل کرد؛ سپس در میان تشویق حضار قطعه «معشوقه» به اجرا در آمد و بدون توقف، قطعه «کار دادی دستم» با همخوانی حضار اجرا شد.

سالن از شور و هیجان متوسطی برخوردار بود که با تحریک گروه بیشتر می‌شد اما به نظر می‌رسید توقع صد درصدی مخاطبان را برآورده نمی‌کند.

در ادامه قطعه جدید «صاف و ساده» اجرا شد که مدت کوتاهی از انتشار آن می‌گذرد و به گوش عده‌ای از حاضران در سالن ناآشنا می‌آمد. اما با اجرای قطعه پرطرفدار «هستی» شور و هیاهو در سالن اوج گرفت و فضای آرام و غمگین آهنگ‌های قبلی را به شادی تغییر داد.

نکته‌ای که در میان اجرا مشهود بود، تفاوت زیاد تنظیم استودیویی قطعات با اجرای زنده بود، که بطور محرز شنونده برای تشخیص آهنگ نیاز به شنیدن ثانیه‌هایی از ملودی داشت تا متوجه شود کدام قطعه در حال اجراست و با آن بتواند همخوانی کند. شاید این نقطه ضعف، جزء سیاست گروه پازل بوده تا بتواند هنر و توانایی اجرای زنده متفاوت را به شنونده القا کند!
در ادامه قطعه احساسی «به سرم زده» حال و هوای مخاطبان را عوض کرد.

ضعف برخی نوازندگان و تغییر ریتم ملودی‌ها و اختلاف با قطعات ضبط شده، کم‌کم موجب افت انرژی حضار شد اما بلافاصله نوبت به تکنوازی پرکاشن و خلاقیت هنری نوازنده آن رسید که با ریتم شاد، بار دیگر انرژی را به حاضران تزریق کرد و در ادامه به قطعه پرطرفدار «مغرور و عاشق» منتهی شد و اجرای عالی این ترانه، هیجان سالن را به اوج رساند. همخوانی جالب تماشاگران با علی رهبری هم انرژی متقابلی به آنها القا کرد.

پس از آن دو قطعه احساسی «قایق کاغذی» و «من حالم خوش نیست» با هنرنمایی و تک‌خوانی علی رهبری در اوج صدای او اجرا شد.

رهبر گروه در ادامه اجرای پازل‌باند، حادثه تروریستی اخیر و شهادت جمعی از عوامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت که موجب همراهی حضار شد.

با اجرای قطعه معروف و جدید «داستان» که طرفدار زیادی داشت، سکوت سالن شکست و هیاهوی مخاطبان اوج گرفت.
سپس علی رهبری به معرفی نوازندگان گروه پرداخت که با معرفی هر کدام، به رسم معمول کنسرت‌ها، نوازنده مذکور با تکنوازی خود هنرنمایی کرد که در این میان سلیقه عمومی مخاطبان سازهای کوبه‌ای را بیشتر از باقی سازها پسندید.

میلاد دهقان نوازنده کیبورد، سهراب ستاری نوازنده ویولن، نیما عباسی نوازنده گیتار الکتریک، امین یزدان‌فر نوازنده گیتاربیس، علی خاکی نوازنده پرکاشن، کسری تدین نوازنده ساکسیفون و نوید رهنما نوازنده درامز از اعضای گروه پازل هستند.

پس از معرفی نوازندگان قطعه جدید و پرمخاطب «دمتم گرم» اجرا شد و در ادامه نوبت به «نگم برات» و «آخرش رسید» رسید که به گفته علی رهبری آهنگ مورد علاقه اوست.

پس از آن رهبر گروه به تشکر از عوامل هماهنگی سالن و گروه، تهیه کننده پازل‌باند و تبریک تولد یکی از عوامل پشت‌صحنه پرداخت که با تکنوازی طنز سهراب ستاری نوازنده ویولن همراه بود.

با اجرای قطعه عاشقانه «محشر» سالن فضای احساسی به خود گرفت که پس از آن تماشاچیان اجرای مجدد قطعه «مغرور و عاشق» را خواستار شدند که با پاسخ مثبت پازل باند همراه شد.

گروه پازل در آخر با اجرای قطعه شاد «بی تاب» آخرین تشویق حضار را گرفتند و کنسرت خود را در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به پایان رساندند.

انتهای پیام/