به گزارش پایگاه خبری ربیع،  علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع مواد تولید استان همدان در جمع خبرنگاران، افزود: سه سرفصل مهم برای توسعه اقتصادی استان پیش بینی شده که یکی از آنها برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف گره گشایی از مشکلات تولید کنندگان است.

وی اظهار داشت: در این راستا پرونده های ارجاعی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور کارشناسان اقتصادی، تولید کنندگان، بانک ها و نهادهای دولتی مربوطه به صورت دقیق بررسی و راهکارهای لازم برای رفع موانع و گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی استان ارائه و در قالب مصوبه ابلاغ و اجرا می شود.

استاندار همدان با اشاره به مصوبات امروز ستاد تسهیل، تصریح کرد: شرکت «هگمتان دارو» مشکلاتی در زمینه مباحث مالیاتی ناشی از اختلاف نظر با تامین اجتماعی داشت که این پرونده در مراجع ذیصلاح قانونی در دست بررسی است.

قاسمی فرزاد افزود: درهمین ارتباط و برای جلوگیری از ضرر و زیان این شرکت مقرر شد تا ارائه نتیجه از سوی دادگاه در زمینه اصالت این بدهی، بدهی فعلی شرکت قسط بندی و پرداخت شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: همچنین مشکلات واحد «مرغداری گوشتی» که توسط بانک تملک شده و به رغم پرداخت بدهی هنوز سند به مالک منتقل نشده نیز بررسی و مصوباتی برای رفع مشکل این واحد تولیدی ابلاغ شد.

قاسمی فرزاد گفت: یک واحد تولیدی فعال در بخش «راهسازی» نیز درخواستی برای تمدید مهلت بانکی و پرداخت بدهی داشت که با برررسی های انجام شده و مصوبه ستاد، زمان بازپرداخت تسهیلات این واحد یکسال دیگر تمدید شد.

استاندار همدان افزود: همچنین پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش ااز سوی بانک توسعه تعاون به واحد تولیدی «بُتن صنعت آرمه» به منظور خرید دستگاه و تجهیزات مورد نیاز در ستاد تسهیل و و رفع موانع تولید استان مطرح و با نظر اعضا به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: رفع مشکل واحد «بسته بندی» در شهرستان نهاوند برای پرداخت تسهیلات تکمیلی و تسهیلات در گردش نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان بود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که هیچ نهاد و دستگاهی به ویژه تامین اجتماعی برای مسدود کردن حساب بانکی واحدهای تولیدی استان اقدام نکند چرا که برخی از نهادها در پی تعویق یک یا ۲ ماهه در پرداخت اقساط سریعا نسبت به مسدود کردن حساب آن مجموعه اقدامی می کنند که نتیجه این امر بروز مشکلات عدیده برای بخش تولید استان می شود.