به گزارش پایگاه خبری ربیع،  برنامه میزبانی فرهنگی از گردشگران و میهمانان خارجی دارالمومنین کاشان در ایام ماه محرم اجرا می شود.

 در این طرح فرهنگی و مناسبتی، میهمانان و گردشگران خارجی، با فضای محرمی کاشان به عنوان یکی از قطب های برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان آشنا می شوند.

در این آیین ویژه، گردشگران علاوه بر اقامت و بازدید از اماکن تاریخی و ابنیه مذهبی نظیر خانه طباطبایی ها، مسجد آقابزرگ، سلطان میراحمد و…از میراث معنوی و فرهنگی خطه نخستین ها نظیر سنت ها، آداب و آیین های سوگواری مردمان این منطقه در ماه محرم آگاهی می یابند.

در این اقدام فرهنگی که انتظار می رود علاوه بر محرم الحرام، تا پایان ماه صفر نیز ادامه داشته باشد روحانیون و کارشناسان علوم مذهبی آشنا به فرهنگ و زبان گردشگران خارجی، پیام های عاشورا و آموزه های قیام حسینی را برای میهمانان دارالمومنین کاشان به ادبیاتی مبتنی بر فطرت پاک انسانی تبیین می کنند.

ارائه گونه های هنر عاشورایی از دیگر برنامه های این طرح گردشگری است؛ در این برنامه، میهمانان با حضور در بقعه شاهزاده ابراهیم فرزند امام موسی کاظم(ع)، ضمن بهره مندی از فضای روحانی و معنوی این آرامگاه به شنیدن نوا و نغمات عاشورایی و دینی می پردازند.

شایان ذکر است این طرح به همت مدیریت گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و میراث فرهنگی کاشان برگزار می شود.

انتهای پیام/