به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، فتانه شکرالهی، مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز امروز  با بیان اینکه سعی داریم طبق فرامین رهبر معظم انقلاب، شعار سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» را محقق کنیم، گفت: با برخوردار کردن کالاهای ایرانی از نشان استاندارد، می‌توان علاوه بر اقبال داخلی برای مصرف این کالاها، اقدام به صادرات در بازارهای جهانی نیز کرد.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز افزود: بی‌شک اولویت اصلی مردم برای استفاده از کالاها،کیفیت آن است و تا زمانی که مردم از کالای ایرانی استقبال نکنند، نمی‌توانیم شاهد حمایت از کالای ایرانی باشیم.

وی تصریح کرد: مهمترین شاخصه شعار امسال که به درستی و با درایت همیشگی رهبر فرزانه انقلاب انتخاب شده، حمایت از اشتغال جوانان است اما نباید فراموش کنیم که اگر قرار باشد مردم از کالای ایرانی حمایت کنند باید این کالاها از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشد.

اجرای طرح پرسشگری استاندارد در البرز

شکرالهی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح پرسشگری در البرز خبر داد و گفت: این طرح با هدف سنجش میزان اعتماد عمومی و بهبود نگرش مردم نسبت به استاندارد در فروشگاه رفاه و امیران کرج انجام شده است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز اظهار کرد: اجرای طرح پرسشگری با هدف سنجش میزان آگاهی و شناخت شهروندان نسبت به وظایف سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی، اطلاع از میزان شناخت مصرف کنندگان نسبت به علامت استاندارد، اهمیت درج نشان استاندارد بر روی محصولات تولیدی در کشور و همچنین میزان آگاهی شهروندان از کالاهای مشمول استاندارد اجباری و تشویقی انجام گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه ترویج و توسعه استانداردسازی جز با همراهی و حمایت مصرف کنندگان صورت نمی گیرد، سنجش میزان اعتماد عمومی مردم نسبت به استاندارد، مقدمه شروع برنامه سازی و اصلاح راهبردها برای تقویت استانداردسازی است.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲/س/۳